بررسی اپلیکیشن دکتر زیتون ؛ اپلیکیشن رژیم درمانی و مدیریت رژیم غذایی


مطلب بررسی اپلیکیشن دکتر زیتون ؛ اپلیکیشن رژیم درمانی و مدیریت رژیم غذایی برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ این گفتار به بررسی اپلیکیشن دکتر زیتون اختصاص دارد. اپلیکیشنی برای مدیریت تغذیه، رژیم غذای و نیز رژیم درمانی. در ادامه با این اپلیکیشن بیشتر آشنا...

این گفتار به بررسی اپلیکیشن دکتر زیتون اختصاص دارد. اپلیکیشنی برای مدیریت تغذیه، رژیم غذای و نیز رژیم درمانی. در ادامه با این اپلیکیشن بیشتر آشنا خواهید شد.

وقتی در تاریخ از دوره یا دوران حرف میزنیم دقیقا مقصودمان چیست؟ دوره­ ها چگونه از هم متمایز میشودند؟ دوران مدرن یعنی چه؟ در حقیقت هرگاه که در سیر چندین هزارساله حیات بشری به مراحلی میرسیم که تفاوت­های مشخصی در نوع کنش و واکنش انسان با انسان و انسان با طبیعت میرسیم، به دنبال علل این تمایزات در تفاوت میگردیم. این علل میتواند تکاملی باشد در علم یا ابزار و یا ظهور مکاتب فکری جدید.

وقتی میگوییم دوران مدرن یعنی این تفاوت­‌ها به حدی عظیم و زیربنایی هستند و به آنچنان سرعتی محیط اطراف ما را تغییر داده‌­اند که درک سرعت تغییرات برای بشر مدرن سخت شده است. به قولی عصر، عصر سلطه عقل است بر جهان و هر تغییری از یک ذهن شروع می‌شود. بعضا سیر تکامل تاریخ را هم فاصله گرفتن تدریجی از کار یدی به کار عقلانی تفسیر کرده‌­اند.

بهترین اپلیکیشن های ورزشی ؛ اپ هایی برای سلامتی و تناسب اندام

واکنش ما نسبت به کار کردن و درآمد داشتن از فضای اینترنت و یا آشپزی کردن، ورزش کردن و غیره قطعا نسبت به پدر و مادرهایمان بسیار متفاوت است. هنوز هم هستند کسانی که باور نمی‌کنند یا حداقل ارزش کار برای ایشان با عرق جبین ریختن معنا میشود نه ادا اصول­‌های مدرنیته.

بررسی اپلیکیشن دکتر زیتون ؛ برنامه‌ای‌ برای مدیریت رژیم غذایی و رژیم درمانی

اما حقیقت این است که امروزه همه چیز به سمت مدرنیزه شدن می‌رود. خدمات مختلف دولتی از کارهای بانکی تا سایر خدمات اداری گرفته تا حتی تفریح و یادگیری زبان و هنرها با گوشی تلفن همراه میسر شده است. امروز میخواهیم شما را با بعد دیگری از خدماتی که میتوانید با گوشی تلفن­‌تان به آن دسترسی داشته باشید آشنا کنیم.

شاید نام اپلیکیشن دکتر زیتون را نشنیده باشید. اما اگر به دنبال یک اپلیکیشن خوب برای مدیریت برنامه غذایی‌­تان هستید قطعا باید سری به این اپلیکیشن بزنید. اپلیکیشن 5 مگابایتی دکتر زیتون یک برنامه جامع تغذیه و رژیم درمانی است که به مانند یک متخصص تغذیه همیشه همراه شماست و به شما خدمات لازم را ارائه میدهد. سالم بودن رژیم غذایی هم از جنبه فردی و هم از نظر اقتصادی جامعه صرفه‌های اقتصادی زیادی دارد.

سلامتی بسیار گران­بهاست. به دست آوردن تناسب اندام تنها ضمن حفظ سلامتی ارزشمند است. رژیم­‌های غیراصولی و غیر کارشناسی و داروهایی که در جهت کاهش وزن سریع استفاده می‌شوند نه تنها در جهت تناسب اندام کمکی نمی‌کنند،‌ بلکه سلامتی شما را به شکل جبران ناپذیری به خطر می­‌اندازند. بنابراین حواس‌تان به تبلیغات گمراه کننده باشد. اپلیکیشن دکتر زیتون متشکل از کادری از افراد متخصص در حوزه تغذیه و رژیم­‌های غذایی است و برای راهنمایی شما در جهت دستیابی به تناسب اندام است.

آموزش کار با اپلیکیشن دکتر زیتون ؛ چگونه رژیم بگیریم؟

به مانند تمام اپلیکیشن‌­های دیگر برای عضویت در این برنامه هم ابتدائا باید یک شماره تلفن همراه به برنامه بدهید تا کد عضویت برای شما ارسال شود. با درج کد چهار رقمی که دکتر زیتون برایتان می‌فرستد وارد صفحه ای میشود که در آن باید مشخصات عمومی بدن خود را وارد کنید.

بررسی اپلیکیشن دکتر زیتون ؛ اپلیکیشن رژیم درمانی و مدیریت رژیم غذایی

در این صفحه آیکون­‌های مختلفی وجود دارد که واقعا به طرز جالبی طراحی شده‌­اند. در بالای صفحه جنسیت خود (آقا یا خانم) را تعیین می‌کنید. در وسط صفحه دو آیکون خط کش مانند برای تعیین قد و وزن وجود دارند که با حرکت دادن آنها به چپ و راست به عدد مدنظر خود می‌رسید. پایین این صفحه بخشی برای تعیین سن وجود دارد که با انتخاب آن می‌توانید سن خود را مشخص کنید. در نهایت دو سوال مربوط به نوع استخوان بندی بدن و عضلانی بودن یا نبودن بدن را باید پاسخ دهید.

بررسی اپلیکیشن دکتر زیتون ؛ اپلیکیشن رژیم درمانی و مدیریت رژیم غذایی

با انتخاب گزینه «مرحله بعد» به صفحه جدیدی مطابق عکس بالا منتقل می‌شوید. این صفحه برای تعیین نوع فعالیت روزانه شما و در حقیقت شغل شماست که گزینه‌­های محدود اما متنوعی را شامل می‌شود. فقط کاش میشد به جای یک گزینه چند گزینه را انتخاب کرد. از میان گزینه‌هایی مانند کارمند، راننده، فروشندگی، معلم، کارگری، نجاری و غیره یک گزینه را انتخاب کرده و با انتخاب «گزینه ثبت اطلاعات» به صفحه اصلی برنامه منتقل می‌شوید. این پرسش در حقیقت برای کمک به دکتر زیتون در پردازش وضع کلی بدن شما و نوع سوخت و ساز بدنتان است و در تعیین رژیم مدنظر بسیار مهم است.

بررسی اپلیکیشن دکتر زیتون ؛ اپلیکیشن رژیم درمانی و مدیریت رژیم غذایی

در صفحه جدید اپلیکیشن که مطابق شکل بالاست، با بررسی اطلاعات مقدماتی یعنی سن و قد و وزن شما، پردازش اولیه از وزن ایده‌آل شما را و میزان تفاوت وزن فعلی­‌تان با وزن ایده‌­ال را نمایش می‌دهد. در پایین این اطلاعات بخشی به نام «رژیم­‌های فعال شما» وجود دارد که همانطور که می‌بینید برای ما فعلا چیزی برای نمایش وجود ندارد.

بررسی اپلیکیشن دکتر زیتون ؛ اپلیکیشن رژیم درمانی و مدیریت رژیم غذایی

در پایین همین صفحه (تصویر بالا) آیکون­‌های یازده­ گانه متفاوتی تحت عنوان کلی «دریافت رژیم جدید» وجود دارد که به ترتیب زیر عبارتند از کاهش وزن، افزایش وزن، بارداری، ورزشکاران، دیابت و قند خون، شیردهی، چربی خون، قلبی و عروقی، فشار خون،‌ کلیوی، کبدی و گوارشی. سازندگان واقعا انواع مختلفی از رژیم‌های غذایی را در نظر گرفته‌­اند و واقعا در مواجهه با این برنامه شما تصور می‌کنید با یک متخصص تغذیه واقعی روبرو هستید.

نوار پایین همین صفحه هم شامل سه گزینه است. به ترتیب از راست به چپ عبارتند از توصیه‌­ها، خانه و پروفایل. با انتخاب گزینه پروفایل به صفحه‌­ای منتقل میشوید (عکس پایین) که اطلاعات کاربری شما از قبیل شماره همراه و برخی از ابزارهای شخصی­‌سازی اپلیکیشن در دسترس شما قرار میگیرند. با انتخاب گزینه «ویرایش اطلاعات» به همان اولین صفحه برنامه منتقل می‌شوید که مربوط به ثبت اطلاعاتی از قبیل سن و قد و وزن و جنسیت بود. اگر اشتباهی در ثبت اولیه اطلاعات داشته‌­اید از اینجا می‌توانید تغییرات لازم را اعمال کنید.

بررسی اپلیکیشن دکتر زیتون ؛ اپلیکیشن رژیم درمانی و مدیریت رژیم غذایی

گزینه «نمودار تغییرات وزن» گزینه­‌ای است برای ثبت تغییرات وزن شما به طور ملموس و طی دوره­‌های طولانی تا به نوعی به داده های آماری فعالیت بدن خود دسترسی داشته باشید.

از آنجایی که دکتر زیتون یک اپلیکیشن با خدمات گسترده است، امکانات آن عموما با پرداخت­‌های درون برنام‌ه­ای همراه است. در همین راستا گزینه «تاریخچه پرداخت‌­ها» دسترسی شما به رسید تمامی پرداخت‌­ها را ممکن می‌کند. تا اگر مشکلی در پرداخت­‌ها داشتید با تماس با تیم پشتیبانی قابل حل باشد.

با انتخاب گزینه «تنظیمات» (عکس پایین) به صفحه­‌ای منتقل می‌شوید که بیشتر مربوط به اعلان­‌های برنامه است. در این صفحه شما به برنامه اجازه می‌دهید که انواع یادآوری­‌ها برای وعده­‌های مختلف اعم از وعده‌­های اصلی و میان وعده ­ها با ارسال نوتیفیکیشن برای شما فعال کند.

بررسی اپلیکیشن دکتر زیتون ؛ اپلیکیشن رژیم درمانی و مدیریت رژیم غذایی

آدرس‌­های ارتباط با طراحان اپلیکیشن دکتر زیتون و اطلاعات مقدماتی درباره خود اپلیکیشن و امکان خروج از حساب کاربری نیز در همین بخش در دسترس کاربران قرار دارند.

اما در سمت دیگر نوار سه گزینه­‌ای با انتخاب گزینه «توصیه­‌ها» (عکس پایین) به صفحه­‌ای مشتمل بر دسته­‌بندی­‌های گوناگونی از قبیل چاقی و اضافه وزن، دیابت، کودکان، بارداری و غیره منتقل می‌شوید. این بخش در حقیقت بخش مربوط به تولید و انتشار محتوا در اپلیکیشن دکتر زیتون است.

بررسی اپلیکیشن دکتر زیتون ؛ اپلیکیشن رژیم درمانی و مدیریت رژیم غذایی

با انتخاب هرکدام از گزینه­‌ها با تعداد زیادی مقاله به روز در ارتباط با اطلاعات آن دسته­‌بندی مواجه می‌شوید که هرکدام مطالب کاربردی و مفیدی محسوب می‌شوند. برای مثال ما در تصویر زیر گزینه چاقی و اضافه وزن را انتخاب کردیم. همانطور که میبینید برای هریک از مقالات امکان لایک، نظردهی و اشتراک گذاری نیز وجود دارد. علاوه بر این اطلاعاتی از قبیل تعداد بازدید و زمان بارگذاری مطلب نیز قابل مشاهده است.

بررسی اپلیکیشن دکتر زیتون ؛ اپلیکیشن رژیم درمانی و مدیریت رژیم غذایی

دریافت رژیم غذایی با اپلیکیشن دکتر زیتون

اما برگردیم به کاربرد اصلی اپلیکیشن یعنی بخش دریافت رژیم غذایی. با انتخاب «خانه» از نوار پایین صفحه به صفحه اصلی منتقل می‌شوید. همانطور که گفتیم در این صفحه بخشی مشتمل بر یازده گزینه برای دریافت رژیم­‌های غذایی مختلف متناسب با نیاز کاربران وجود دارد.

با انتخاب هرکدام از گزینه­‌ها، مطابق تصویر زیر دکتر زیتون از شما می‌پرسد که این رژیم را برای خود می‌خواهید یا برای شخص دیگر. اگر شخص دیگری را انتخاب کنید با درج نام شخص و وارد کردن اطلاعات مربوط به آن شخص از قبیل سن و قد و وزن، به مرحله بعد منتقل می‌شوید. این موضوع امکان استفاده همزمان چند نفر از یک اپلیکیشن را نیز فراهم میکند. به این صورت که شما میتوانید علاوه بر برنامه‌­های غذایی خود، برای دوستان یا آشنایان و اعضای خانواده‌­تان نیز رژیم­‌هایی متناسب با نیازشان داشته باشید.

بررسی اپلیکیشن دکتر زیتون ؛ اپلیکیشن رژیم درمانی و مدیریت رژیم غذایی

در صورت انتخاب گزینه «خودم» به صفحه‌­ای (مطابق شکل زیر) منتقل می‌شوید که وزن فعلی شما، وزن ایده‌­ال و تفاوت وزن فعلی شما با وزن­ ایده­‌آل به نمایش درآمده و در پایین این اطلاعات، مقالات مربوط به این نیاز شما، از بخش تولید محتوا مستقیما در همین بخش در دسترس‌­تان قرار میگیرند.

بررسی اپلیکیشن دکتر زیتون ؛ اپلیکیشن رژیم درمانی و مدیریت رژیم غذایی

امکانات ویژه اپلیکیشن دکتر زیتون با پرداخت درون برنامه‌ای

در پایین صفحه همانطور که می‌بنید گزینه «دریافت برنامه غذایی» وجود دارد که در صورت انتخاب آن با بخش پرداخت مواجه می‌شوید. از آنجایی که دانلود این برنامه فقط از کافه بازار ممکن است برای پرداخت­‌های درون برنامه‌­ای نیز شما حتما باید به حساب کاربری خود وارد شوید.

پزشکی جایگزین چیست ؛ راهی به سوی سلامتی یا خالی شدن جیبتان!

در این بخش با درج شماره تلفن همراه خود، بازار برای شما کد تاییده چهار رقمی می‌فرستد که پس از دریافت کد به طور خودکار به صفحه‌­ای منتقل می‌شوید که مبلغ پرداخت به نمایش در­آمده است و انتخاب روش پرداخت نیز میسر است. مطابق عکس زیر برای پرداخت دو راه دارید «پرداخت اینترنتی» و پرداخت از «اعتبار حساب کاربری بازار». نهایتا با انتخاب گزینه پرداخت به صفحه پرداخت منتقل می‌شوید. پس از تکمیل فرایند پرداخت به برنامه بازمی‌گردید و برنامه موفقیت پرداخت را به شما اعلام می‌کند. با انتخاب گزینه «دریافت برنامه غذایی» برنامه به طور خودکار در اختیار شما قرار می‌گیرد.

بررسی اپلیکیشن دکتر زیتون ؛ اپلیکیشن رژیم درمانی و مدیریت رژیم غذایی

حال اگر در صفحه اصلی برنامه به بخش «رژیم­های فعال شما» نگاهی بیندازید باید برنامه غذایی در اختیارتان قرار گرفته باشد. این برنامه غذایی برای 30 روز است و از روز پرداخت آغاز می‌شود.

با انتخاب رژیم غذایی فعال خود، با تصویر زیر مواجه می‌شوید. در این صفحه برای هر وعده غذایی اصلی و میان وعده­ها، نوع غذای مصرفی، ساعت مصرف و سایر اطلاعات مربوط در دسترس هستند. در بالای بخش دستور غذا، گزینه­ هایی وجود دارد، مانند تصویر زیر صبحانه شماره 1 یا شماره 2 و شماره 3.

بررسی اپلیکیشن دکتر زیتون ؛ اپلیکیشن رژیم درمانی و مدیریت رژیم غذایی

در حقیقت اپلیکیشن دکتر زیتون برای هر وعده اصلی در برنامه فعلی شما، 4 دستور مختلف و برای میان وعده­‌ها، 3 دستور مختلف در نظر گرفته است تا همزمان هم تنوع غذایی داشته باشید و هم از خوراکی­‌های مختلف بهره‌­مند شوید. توجه کنید که بر اساس نظر متخصصان ساعات مصرف هر وعده در رژیم­‌های غذایی از نکات مهمی است که هر شخصی باید رعایت کند. به همین دلیل سعی کنید هر دستور را در بازه زمانی توصیه شده به کار بندید.

در نهایت اما فراموش نکنید دکتر زیتون را فقط از بازار میتوانید دانلود کنید. این اپلیکیشن بر اساس داده­های بازار، 20 هزار نصب فعال داشته و از نظرات کاربران امتیاز ۳.۱ از 5 را دریافت کرده است.

نقاط قوت دکتر زیتون:

طراحی مناسب رابط کاربری مناسب بخش تولید محتوای قوی قیمت مناسب تنوع وعده­های غذایی امکان استفاده همزان چند نفر

نقاط ضعف دکتر زیتون

مسئله نوع فعالیت روزانه و امکان انتخاب یک گزینه. به این دلیل که عموم افراد این روزها به هر دلیلی هم مشاغل متفاوتی دارند و هم نوع فعالیت بدنی شان در طول روز بسیار متفاوت است. امتیاز ۳.۱ از کاربران در بازار رایگان نبودن تمام برنامه

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های اندروید ایرانی 98 ؛ با محبوبترین بازی های اندرویدی ایرانی آشنا شوید! بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان برای فارسی زبانان ؛ نوآورانه بیاموزید! دور زدن فیلترینگ تلگرام با آی پی روسیه ؛ ماجرا از چه قرار است؟

منبع: techrato

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک