سهم یک و نیم میلیارد تومانی فارس از اعتبارات پژوهشی


سهم یک و نیم میلیارد تومانی فارس از اعتبارات پژوهشی

شیراز- ایرنا- اولویت‌های پژوهشی استان فارس در شورای پژوهش، تحقیقات و فناوری استان به ریاست عنایت الله رحیمی استاندار تعیین شدند.

در این جلسه، اولویت های پژوهشی در حوزه های اقلیم و محیط زیست،زیر بنایی و گردشگری،فرهنگ و اجتماع،سلامت، اقتصاد و رونق تولید و سیاست مشخص شد.

استاندار: فارس همواره در قله باشد

استاندار فارس در این جلسه گفت: با توجه به پتانسیل های استان در زمینه های اجتماعی، اقتصاد و صنعت و سایر ظرفیت ها و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری فارس باید در تمامی شاخص ها در قله باشد.

رحیمی همچنین با تاکید بر اینکه جایگاه علمی و پژوهشی فارس نباید در کشور تضعیف شود ،اضافه کرد: حل مشکلات اجتماعی در کنار برطرف کردن دغدغه های مردم از ویژگی‌های طرح های پژوهشی است که در استان فارس اجرایی خواهند شد

استاتدار فارس در خصوص سایر ویژگی های طرح های پژوهشی افزود: افزایش خدمت رسانی یکی از ویژگی‌های است که در تصمیم‌گیری‌های طرح‌های پژوهشی مورد ملاک دستگاه‌های اجرایی و همچنین مراکز پژوهشی و استان قرار گیرد.

رحیمی بر گرایش پژوهش ها به حل مشکلات اجتماعی تاکید و خاطرنشان کرد: با شناسایی توانمندی هایی که در استان فارس وجود دارد نسبت به بالفعل کردن پتانسیلهای بالقوه استان اقدام شود.

استاندار فارس در خصوص جایگاه علمی و پژوهشی فارس در کشور نیز متذکر شد: طی چند سال گذشته استان فارس جز برترین استان‌های کشور در حوزه پژوهش شناخته شده و به فارس عنوان قطب علمی نیز در کشور اطلاق می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز: زمان جذب اعتبارات پژوهشی کوتاه است

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز همچنین در این جلسه گفت: شناخت اولویت های پژوهشی در استان فارس از اولویت های حیاتی است که در موضوع پژوهش باید مورد توجه باشد.

سید آیت الله رزمجو با بیان اینکه فرصت کوتاهی برای ثبت طرح های پژوهشی در استان در اختیار است عنوان کرد: یکی از شاخص های ارزیابی استان ها که توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری مورد آزمون قرار می گیرد موضوعات پژوهشی و طرح‌های پژوهشی است که در وزارتخانه ثبت شده باشد.

وی آخرین فرصت ثبت پروژه ها و طرح های پژوهشی را پانزدهم اسفند ماه عنوان کرد.

یک میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان اعتبار پژوهشی فارس

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس نیز در این جلسه گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پژوهشی است که در اختیار استان فارس قرار گرفته است.

حسن نوروزی با اشاره به اینکه اعتبارات پژوهشی در قالب اعتبارات هزینه ای تامین شده خاطرنشان کرد: دغدغه پژوهشگران مبنی بر هزینه کرد اعتبارات طی یک سال و تخصیص اعتبارات پژوهشی برطرف شده است.

وی در خصوص کارگروه هایی که زیر مجموعه شورای پژوهش استان است نیز بیان کرد: کارگروه آموزش ، پژوهش و فناوری جزء کارگروه های زیر بخشی شورای پژوهش است که فعالیت‌های پژوهشی در سطح استان در این کارگروه دنبال می‌شود و سعی شده تا با حمایت از رساله های دکتری اولویت های پژوهشی استان را به ثمر برساند.

٩۵٠٠ کودک در مناطق محروم نیازمند آموزش های پیش دبستانی اند

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در این جلسه گفت :بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ کودک در مناطق محروم استان، نیازمند آموزش های پیش دبستانی هستند و هزینه سرانه هر کودک نیز ١١۶ هزار تومان است.

عبدالرضا قاسم پور اضافه کرد: افراد بازمانده از تحصیل در سایر مقاطع بیش از ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارند تا به تحصیل بازگردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...