فرهنگ مدیریتی ما با مساله پیشگیری همخوانی ندارد


فرهنگ مدیریتی ما با مساله پیشگیری همخوانی ندارد

اهواز - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، وجود مشکل در زیرساخت‌ها و رخ دادن بحران های متعدد در خوزستان گفت: با این همه فرهنگ مدیریتی ما با مساله پیشگیری همخوانی ندارد و برخی متولیان پیشگیری اعتقادی به پیشگیری ندارند.

کیامرث حاجی زاده روز سه‌شنبه در نشست اقدامات انجام شده در خصوص بازسازی و جبران خسارت ناشی از بارندگی شدید و آبگرفتگی آذر گذشته در خوزستان، در اداره کل مدیریت بحران استان بیان کرد: متاسفانه در برخی مواقع براساس کارهای کارشناسی عمل نمی‌شود؛ شاید بخشی از این موضوع به کمبود اعتبارات بازگردد اما بخش عمده آن به نحوه نگرش مدیریت ارتباط دارد چرا که برخی مشکلات پس از وقوع بحران در مدت زمان ۴۸ ساعت حل می‌شوند اما در ۶ ماه گذشته و در زمینه پیشگیری آن کاری انجام نشده است.

وی ادامه داد: در سیلاب فروردین در خوزستان امکانات استان پای کار آمد و ۲ هزار ماشین آلات فعال شدند، حال برای لایروبی باید بتوانیم حداقل ۱۰۰ ماشین فراهم کنیم و حرکتی جدی در این حوزه صورت گیرد.

وی افزود:در این دوره از دولت با وجود کمبودات مالی و اعمال تحریم‌های ظالمانه،بیشترین اعتبارات در زمینه زیرساختی به خوزستان سرازیر شد اما به دلیل بالا بودن بحران ها و خرابی ها و نیز بهینه مصرف نشدن، اقدامات به چشم نمی‌آید لذا باید اقدامات را اولویت‌بندی کرده و اعتبارات را بهینه مصرف کنیم.

حاجی زاده در خصوص سخنان شهرداران و مسوولان دستگاه‌ها در خصوص نبود بودجه و اعتبار بیان کرد: پنج درصد اعتبارات تملک داراییهای دستگاه های اجرایی مختص مدیریت بحران است که در قانون ابلاغ شده و فرمانداران باید بر آن نظارت داشته باشند.

وی همچنین با تاکید بر پیگیری و توجه جدی اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان اهواز و شهرداران به موضوع آبگرفتگی و در اولویت قرار دادن آن گفت: مسوول مدیریت بحران شهر براساس پروتکل قانون مدیریت بحران، شهردار است و معضلی که مردم با آن درگیر هستند باید اولویت اصلی شهرداران است.

وی با تاکید بر ایجاد کانال دفع آب‌های سطحی برای نقاط آسیب‌پذیر توضیح داد: امکان دارد در ماه‌های اسفند و فروردین آینده با سامانه‌های بارشی رو به رو شویم لذا باید از هم اکنون آمادگی لازم برای مقابله را داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به مشکلات موجود در فاضلاب کوت عبداله و اینکه تا آخر بهمن باید عملیات اجرایی پروژه‌های فاضلاب آن آغاز شود گفت: مشکل فاضلاب این شهر هرچه سریعتر حتی در صورت نبود اعتبار باید برطرف شود.

حاجی‌زاده در ادامه به معضلاب حاشیه نشینی در خوزستان اشاره کرد و افزود: برخی دستگاه‌های متولی در حفظ محدوده شهرها کم‌کاری می‌کنند لذا حاشیه نشینی و به تبع آن ساخت و سازهای غیرمجاز رشد می کند.

وی همچنین بر تسریع پرداخت خسارت‌های ناشی از آبگرفتگی برخی مناطق خوزستان در آذر گذشته تاکید کرد.

بر اساس گزارش ایرنا بر اثر بارش شدید باران در ۲۵ آذر امسال چند شهر خوزستان از جمله اهواز دچار آبگرفتگی شدند و جمعیت هلال احمرخوزستان برای امدادرسانی به ساکنان مناطق آبگرفته پنج اردوگاه اسکان اضطراری در اهواز، آبادان و کارون راه اندازی، و به بیش از چهار هزار خانوار امدادرسانی کرد.

بنابر گزارش‌ بنیاد مسکن خوزستان تاکنون چهار هزار و ۱۹۴ واحد مسکونی آسیب دیده از این آبگرفتگی ارزیابی شده که از این تعداد ۶۴ واحد احداثی و یک هزار و ۵۱۲ واحد تعمیری هستند، ۲هزارو ۶۰۰ واحد سالم و هفت واحد تجاری نیز آسیب دیده اند و به ۲ هزار و ۳۳۹ واحد نیز تسهیلات معیشتی تعلق گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا