سارقان، بیشترین زندانیان خراسان شمالی


سارقان، بیشترین زندانیان خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: میزان سرقت در این استان 20 درصدنسبت به پارسال افزایش یافته و اکنون بیشترین آمار زندانیان را سارقان تشکیل می‌دهند.

سردار علیرضا مظاهری روز سه‌شنبه اظهار داشت: البته عمده سرقت‌های امسال خرد بوده است و دزدی مسلحانه بانک و طلافروشی در استان به صفر رسیده است.

وی همچنین از کاهش ۲ درصدی سرقت های خشن از قبیل کیف قاپی در استان خبر داد و افزود: این در حالی است که نسبت کشف به وقوع سرقت ها افزایش مطلوبی داشته به طوری که کشف و وقوع سرقت مغازه ۱۷ درصد، سرقت اتومبیل ۱۹ درصد و سرقت موتورسیکلت سه درصد افزایش داشته است که بیشترین سرقت ها مربوط به قطعات خودرو و ناشی از بی احتیاطی مالکان آنها رخ داده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه عامل اصلی سرقت ها خود مال‌باختگان هستند از مردم خواست مراقبت لازم را به لحاظ امنیتی از اموال خود داشته باشند تا سارقان ناکام بمانند.

وی افزود: با این وجود در این حوزه به خصوص در حوزه اماکن دولتی و خصوصی دچار مشکل هستیم به طوری که تجهیزات و امکانات در این اماکن رها شده و مراقبت لازم از آن نمی‌شود

اما در حوزه بانکها، با تاکید استاندار خراسان شمالی نواقص این بخش به حداقل رسیده است.

سردار مظاهری با اشاره به افزایش ۲۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در ۹ ماهه امسال، اظهار داشت: امسال ۲ تن و ۲۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که این میزان در مدت مشابه سال قبل یک تن و ۶۳۸ کیلوگرم بوده است.

وی با اشاره به کاهش ۱۱ درصدی تصادفات در استان، خاطرنشان کرد: مجموع جان باختگان حوادث رانندگی نیز از کاهش پنج درصدی برخوردار بوده است.

وی یادآور شد: در مجموع دستگیری های مربوط به جرایم مختلف هفت درصد افزایش داشته ایم که بیشترین آن مربوط به سرقت بوده است.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی زندگی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها