مدیران فارس پا به رکاب شدند


مدیران فارس پا به رکاب شدند

شیراز - ایرنا- همزمان با هفته ملی هوای پاک و سه‌شنبه‌های بدون خودرو شماری از مدیران استان فارس در شیراز رکاب زدند و با دوچرخه به محل کار خود رفتند.

در این حرکت نمادین محمود رضایی کوچی ؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، حمید ظهرابی؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس و برخی دیگر از مدیران و مسوولان استانی با دوچرخه رکاب زدند تا استفاده از این وسیله نقلیه سالم را بار دیگر یادآور ‏شوند.‏

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس هدف از برگزاری این مراسم را توجه همگان به رعایت اصولی که منجر به حفظ محیط ‏زیست سالم و پاک می شود دانست.

حمید ظهرابی افزود: با توجه به اینکه خودروها‏ سهم زیادی در آلودگی هوای کلانشهر شیراز دارند از این رو استفاده بهینه از این وسایل نقلیه و جایگزینی آن با دوچرخه باید با عزم و اراده عمومی بعنوان فرهنگ نهادینه شود.

نبی اله مرادی؛ معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس نیز گفت:بعد از انقلاب صنعتی تخریب محیط زیست به ویژه موضوع آلودگی هوا به عنوان یک دغدغه و نگرانی در دنیا مطرح شده است و در چند دهه اخیر کشورهای مختلف و از جمله ایران برای جلوگیری از آلودگی هوا به طور جدی تلاش می کنند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست افزود: به واسطه گستره محیط زیست نمی توان انتظار داشت یک تشکیلات اداری خاص و یا دولت به طور کامل محیط زیست را حمایت نماید و حتما باید همه مردم هر کس به نوبه خود حافظ محیط زیست باشند.

وی اضافه کرد: از آنجا که بیش از ۷۰ درصد آلودگی هوای شهر شیراز ناشی از وسایل نقلیه است به حداقل رساندن استفاده از خودرو های شخصی و توجه به وسایل حمل و نقل عمومی و دوچرخه در سفر های شهری هم صرفه جویی در مصرف انرژی است و هم موجب کار کمتر نیروگاه ها و کارخانه ها می شود و قطعا در جهت کاهش آلودگی هوا نیز موثر است.

وی با اشاره به اینکه شیراز به عنوان پاک ترین کلان شهر کشور، در سال جاری هیچ روزی با آلودگی هوا مواجه نبوده، تاکید کرد: همه تلاش خود برای استمرار این تمیزی و پاکی هوا به کار خواهیم بست.

مرادی اظهار کرد: ضمن همراهی و حمایت توسعه پایدار داشتن محیط زیست سالم مطالبه همیشگی ما خواهد بود و در این راستا از هیچ کوششی فرو گذار نخواهیم کرد و سعی می کنیم ضمن مشارکت اثر بخش در سیاست گذاری‌ها و استقرار صنایع و واحدهای تولیدی بر آن ها نظارت کاملی نیز اعمال شود که به آلودگی و یا تخریب محیط زیست به ویژه آلودگی هوا منجر نشود.

هفته ملی هوای پاک از ۲۹ دی ماه آغاز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط