ادارات کارگاه پیشگیری از آسیب ها در فردیس برگزار کنند


ادارات کارگاه پیشگیری از آسیب ها در فردیس برگزار کنند

کرج - ایرنا - فرماندار فردیس از دستگاه های اجرایی، آموزشی و فرهنگی این شهرستان خواست کارگاه های آموزشی و پیشگیری از آسیب ها برای خانواده ها ، نوجوانان و جوانان این شهرستان برگزار کنند.

ابوالفضل اینانلو روز سه شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان فردیس بیان داشت : امروز فضای مجازی هر چند یک فرصت به شمار می رود اما تهدیدها و آسیب هایی در جامعه ایجاد کرده است .

وی ادامه داد : اعتیاد و آثار مخرب فضای مجازی سبب آسیب به نوجوانان و جوانان شده که ادارات مختلف شهرستان فردیس موظف به برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی برای آگاهی بخشی به خانواده ها و نوجوانان و جوانان هستند.

فرماندار فردیس از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تبلیغات اسلامی ، آموزش و پرورش ، امور مساجد، بسیج، بهزیستی، کمیته امداد ، حوزه علمیه و دانشگاه های این شهرستان خواست نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره خانواده اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان باید تلاش مضاعفی صورت گیرد، افزود: بها دادن به جوانان آسیب های اجتماعی را کم می کند.

فرماندار فردیس گفت: یکی از چالش ها و آسیب ها در مدارس فضای مجازی است که آموزش و پرورش به عنوان نهاد تربیتی می تواند در قالب تفاهم نامه آموزشی و مشاوره

با مراکز علمی - تخصصی و فرهنگی دانش آموزان و خانواده ها را از مخاطرات فضای مجازی آگاه کند.

اینانلو با بیان اینکه آسیب های فضای مجازی در پوشش برنامه های فریب دهنده در این فضا منتشر می شود و نوجوانان و جوانان را به انحراف می کشاند، افزود : مجموعه دستگاه های اجرایی و اداری باید در این زمینه هوشیارانه وارد عمل شوند و جامعه را از آسیب ها مصون دارند.

وی با بیان اینکه مهاجرپذیری و حاشیه نشینی میزان آسیب های اجتماعی شهرستان فردیس را بالا برده است، گفت: برگزاری کلاس های آموزشی با محتوای دینی و مذهبی در ارتقای سطح آگاهی مردم به ویژه نوجوانان و جوانان موثر است.

اینانلو با مهم برشمردن اجرای برنامه‌ریزی نشاط آور اجتماعی برای جوانان بیان داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی می‌توانند با برنامه‌ریزی درست و به کارگیری ظرفیت عظیم سازمان‌های مردم نهاد، در زمینه نشاط اجتماعی جوانان ورود کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز نیز گفت: اکنون طرح توسعه استارتاپ ها برای اشتغال آفرینی و فضای خلاقیت در این استان کلید خورده است.

امیر غفرانی اظهار داشت: جوانان در سازمان های مردم نهاد می توانند کارهای بزرگی را بدون چشمداشت انجام دهند.

وی ادامه داد: امروز استان البرز با آسیب های اجتماعی فراوانی مواجه است که انتظار می رود دستگاه های مسوول برای کاهش این آسیب ها وارد عمل شوند.

شهرستان ۶۰۰ هزار نفری فردیس در جنوب شرقی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟