کشفیات مواد مخدر در مرزهای کشور 60 درصد افزایش یافت


کشفیات مواد مخدر در مرزهای کشور 60 درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 77 تن انواع مواد مخدر در مرزهای کشور کشف و ضبط شده که این میزان نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش یافته است.

سردار قاسم رضایی روز سه شنبه در سفر به شهرستان تایباد با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مبارزه با اشرار و قاچاقیان و ورود مواد مخدر به داخل کشور یکی از مهمترین رسالت های نیروهای مرزبانی در جای جای مرزهای کشور است و با حضور پررنگ مرزبانان و مرزنشینان اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

وی ادامه داد: بنابر اعلام سازمان های بین المللی تولید مواد مخدر در کشور افغانستان ۵۰ برابر افزایش پیدا کرده که این موضوع برای کشورهای اروپایی یک فاجعه به شمار می رود.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به راهبردی بودن و حساسیت مرزهای مشترک ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه استان خراسان رضوی افزون بر ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و این کشور یکی از بزرگترین کشورهای تولید مواد مخدر جهان است نیاز است که مرزهای مشترک با افغانستان در هر زمینه ای تقویت شود که در این زمینه نیز توافقات و اقدامات خوبی با مرزبانان کشور مقابل انجام شده است.

سردار رضایی به مبارزه جدی با قاچاق انواع کالا و سوخت هم اشاره کرد و افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید مزین شده است مبارزه با هرگونه کالای قاچاق ورودی و کالای قاچاق خروجی یکی دیگر از مهمترین رسالت های نیروهای مرزبانی در مرزهای کشور است و بر همین اساس مبارزه با قاچاق سوخت و کشف این سرمایه ملی در کشور نسبت به سال گذشته دو و نیم برابر افزایش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کالاهایی که از طریق برخی از کولبران از مرزهای کشورهای همسایه وارد ایران می شود کالاهای ضد فرهنگی است که در این زمینه نیز مرزبانی به صورت جدی ورود پیدا کرده و مرزبانان در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی و توسعه آن در کشور با هر گونه کالایی که به اشتغال و رونق تولید لطمه وارد کند مبارزه خواهند کرد.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر تمامی مرزهای کشور با استفاده از تجهیزات روز الکترونیکی پایش می شود و اجازه نخواهیم داد کوچکترین خدشه ای به آرمان های این نظام و انقلاب وارد شود و نقطه به نقطه مرزهای ایران اسلامی برای حضور سرمایه گذاران آماده است.

افتتاح مهدیه حضرت ولی عصر (عج) در منازل مسکونی هنگ مرزی تایباد، جلسه با فرماندهان و معاونان پاسگاههای مرزی و بازدید از کشفیات مواد مخدر هنگ مرزی تایباد از دیگر برنامه های سفر فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به شهرستان مرزی تایباد بود.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد افزون بر ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر