مهارت‌آموزی، سهم مهمی در ریشه‌کن شدن بیکاری دارد


مهارت‌آموزی، سهم مهمی در ریشه‌کن شدن بیکاری دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم گفت: حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی، سهم مهمی در ریشه‌کن شدن معضل بیکاری در سطح جامعه دارد و باید بر روی آن برنامه‌ریزی کرد.

محمدرضا گروسی در درآیین تکریم و تودیع مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم در فنی و حرفه‌ای قم، بسترهای پژوهشی است و در این بخش موفقیت‌های خوبی به دست آمده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم با تقدیر از یک دهه تلاش مدیریت سابق فنی و حرفه ای استان قم افزود: حرفه‌آموزی ه‌حل مناسب و موثری است تا بتوان زمینه اشتغال و کارآفرینی را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی، سهم مهمی در ریشه‌کن شدن بیکاری دارد و باید بر روی آن برنامه‌ریزی کرد و به طور جدی مورد حمایت قرار داد.

گروسی بیان کرد: مساله آموزش مهارت و پژوهش باید از دوره پیش‌دبستانی آغاز شود و تا سطح دانشگاه ادامه داشته باشد و جوانان را با مهارت‌آموزی به سمت اشتغال سوق داد.

وی تصریح کرد: همچنین باید آموزش‌هایی مانند فنی و حرفه‌ای که رسالت تربیتی در جامعه دارند، گسترش پیدا کند و فضا برای اشتغال همه اقشار‌ به ویژه جوانان فراهم شود و بیش از دیگر مجموعه‌ها به آموزش و مهارت‌آموزی توجه داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم بیان کرد: خوشبختانه به واسطه همدلی و همراهی و وحدت مدیران و دستگاههای اجرایی، قدم های بلندی در این عرصه برداشته شده است و در حال حاضر نیز حرفه‌آموزی در بسیاری از مراکز دولتی سطح شهر ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: قم، جهان شهری بزرگ با 110 ملیت است و ظرفیتهای مهمی در اشتغال و مهارت‌آموزی در آن وجود دارد و به عنوان یک تک شهر باید مورد توجه مسئولان در حوزه سرمایه گذاری نیروی انسانی قرار بگیرد.

گروسی خاطرنشان کرد: در زندان‌ها، کاری تیمی انجام شد و مهارت‌های خوبی ارائه شده که نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، در این عرصه فنی و حرفه ای تعامل گسترده‌ای با سایر نهادها و دستگاههای اجرایی دارد و در بسیاری از بخش‌ها به طور جدی مساله آموزش را مورد توجه قرار داده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی