1730 نفر از زندانیان قم، آموزش اشتغال را سپری کرده‎اند


1730 نفر از زندانیان قم، آموزش اشتغال را سپری کرده‎اند

مدیرکل امور زندان‌های استان قم گفت: تاکنون 1730 نفر از زندانیان قم، آموزش اشتغال را سپری کرده‎اند که در این میان 780 نفر مشغول به کارند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی تهامی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در خانه معلم عنوان کرد: بیکاری معضلی بزرگ است و باید با حرکت‌های جهادی در رفع بیکاری و مقابله با آسیب‌ها تلاش کرد.

مدیرکل امور زندان‌های استان قم افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای استان قم، قدم‌های بزرگ و جهادی در آموزش مهارت‌ها و حرفه‌آموزی به زندانیان برداشته است و تعداد زیادی از زندانیان به وسیله آموزش‌های لازم یا به اشتغال رسیده‌اند و یا در صف اشتغال‌اند.

وی بیان کرد: اشتغال در زندان موجب می‌شود افراد به سطحی از درآمد دست پیدا کنند و بعد از رهایی از زندان با توجه به حرفه و فنی که آموخته‌اند کمتر به سمت و سوی جرائم کشیده شوند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین تهامی خاطرنشان کرد: تاکنون 1730 نفر از زندانیان قم، آموزش اشتغال را سپری کرده‎اند که در این میان 780 نفر مشغول به کارند.

وی تصریح کرد: عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در زندان‌ها بسیار موفق است و یک هزار و 50 نفردربند انتظار منتظر فراهم شدن شرایط مناسب برای اشتغال‌ هستند.

مدیرکل امور زندان‌های استان قم عنوان کرد: از جمله بهترین ابزار اصلاح، تربیت و بازگشت شرافتمندانه به جامعه، اشتغال زندانیان است و با ارائه آموزش های مهارتی به زندانیان می‌توان بازگشت به زندان را کاهش داد.

وی گفت: مساله اشتغال‌زایی زندانیان به‌صورت جدی در استان قم در حال پیگیری بوده و کارفرمایان بعد از آزادی زندانیان از آن‌ها حمایت‌های لازم را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی