جمع‌آوری زباله 280 میلیارد ریال برای کاشانی‌ها هزینه داشت


جمع‌آوری زباله 280 میلیارد ریال برای کاشانی‌ها هزینه داشت

کاشان- ایرنا- شهردار کاشان گفت: 280 میلیارد ریال در سال‌جاری برای جمع‌آوری، حمل و دفن زباله‌های این شهر هزینه شده است.

سعید ابریشمی‌راد روز سه‌شنبه در آیین گشایش جشنواره فرهنگی هنری زیستاک افزود: هر شب ۵۸۰ نفر نیروی انسانی به صورت منظم و پیوسته از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه تا ۶ صبح نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها اقدام می‌کنند.

وی تاکید کرد: با تفکیک زباله‌ها از مبدا می‌توان از بسیاری از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنیم.

شهردار کاشان با اشاره به رابطه سه واژه شهر، شهروند و شهرداری بیان کرد: هم در گذشته که شهرداری‌ها نهادی دولتی به شمار می‌آمدند و چه اکنون که از سوی مردم اداره می‌شوند، یکی از نهادهایی بوده که بیشترین نقش را در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان عهده‌دار است.

وی اضافه کرد: تکلیف شهرداری و دیگر دستگاه‌ها در قانون مشخص شده و تشکیل جشنواره‎هایی مانند زیستاک، به منظور ارتقای فرهنگ عمومی و پیدا شدن حلقه مفقوده در بحث نظافت صورت می‌گیرد.

ابریشمی‌راد با اشاره به مسوولیت عمومی تاکید کرد: این تفکر که تمام مشکلات و مسایل را تنها مسوولان باید برطرف کنند، غلط است؛ البته یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه ما برای تحقق واقعی توسعه پایدار جدایی مسوولان و مردم است.

وی تصریح کرد: مساله زباله، پسماند و تمیزی شهر تنها بر عهده شهرداری نیست و ما نمی‌توانیم انتظار شهری پاکیزه داشته باشیم اما هر طور مایل هستیم، رفتار کنیم.

شهردار کاشان، این جشنواره را فرصت تمرینی برای باهم بودن و زندگی بهتر عنوان کرد و ادامه داد: ما که در جامعه‌ای مسلمان با باورهای مذهبی زندگی می‌کنیم، باید نسبت به هزینه شدن بیت‌المال دغدغه بیشتری داشته باشیم.

جشنواره آموزشی زیستاک با موضوع پسماند و بازیافت با محورهای تفکیک زباله از مبدا، زباله روز، شیرابه، مدیریت کاهش پسماند و حذف نایلون برگزار شد.

شهرداری کاشان شامل پنج منطقه و ۹ سازمان زیرمجموعه است.

کاشان که با وسعت هشت هزار و ۵۰۰ هکتار دارای بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت است، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!