بهره مندی 180 خانوار اردستان از تسهیلات وام کم بهره استحکام بخشی مسکن


بهره مندی 180 خانوار اردستان از تسهیلات وام کم بهره استحکام بخشی مسکن

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: 180 خانوار اردستانی از تسهیلات وام کم بهره 40 میلیون تومانی برای استحکام بخشی و مقاوم سازی مسکن بهره مند می شوند.

منصور شیشه فروش امروز (سه شنبه - اول بهمن) در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان اردستان، اظهار کرد: در کشور تلاش بسیاری شده است که قانون مدیریت بحران به دستگاه های شهرستان ابلاغ شود، ولی متاسفانه آنگونه که باید مدیران دستگاه ها آن را بررسی نکرده اند.

وی با بیان اینکه مهمترین سیاست مدیریت بحران استان اصفهان پیشگیری و کاهش حوادث است، افزود: اگر همه مدیران دستگاه ها قانون مدیریت بحران را ابتدا خود یاد بگیرند بسیاری از معظلات خود به خود از بین می رود. مدیران همه دستگاه های اجرایی امروز باید آموزش های حوزه مدیریت خود را به آحاد مردم آموزش دهند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۵ نفر به دلیل گاز منوکسیدکربن کشته شده اند، گفت: آموزش و پیشگیری نقش مهم و تاثیر گذاری در مدیریت مواقع بحرانی دارد. بر این اساس همه دستگاه های اجرایی باید آن را جدی بگیرند. در مواقع بحرانی دستگاه های مربوطه وظیفه دارند که امکانات ارتباطی را برقرار سازند و اطلاع رسانی دقیق را مد نظر داشته باشند.

شیشه فروش افزود: با توجه به اینکه هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس آموزش های لازم را رایگان در اختیار عموم قرار می دهند دستگاه های اجرایی از این آموزش ها جهت کارکنان استفاده کنند. اگر اتفاق و مشکلی در مدیریت بحران رخ دهد مسئولان مربوطه باید جوابگو باشند، سهل انگاری در امور محوله پیگرد قانونی دارد و در قوه قضاییه بررسی می شود.

وی با بیان اینکه وظیفه همه مسئولان این است که به مردم خدمت دهی بدون منت داشته باشند، گفت: یکی از موضوعات و مشکلاتی که در شهرستان اردستان اتفاق افتاده گزیدگی حدود ۸۴ نفر بر اثر بیماری سالک است که این رقم برای سال آینده باید کاهش پیدا کند. همچنین آموزش‌های همگانی نقش بسزایی در کاهش خطرات ناشی از شرایط بحرانی دارند، یکی از روش‌های مؤثر در پیشگیری و مدیریت بحران آموزش صحیح و فراگیر مردم و فعال کردن آنان در این خصوص است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: خوشبختانه با اقداماتی که اداره کل دامپزشکی استان انجام داده امسال بیماری آنفلوانزا فوق حاد پردگان تلفاتی در استان نداشته است.

وی گفت: سال گذشته و سال جاری بیش از ۴۵ میلیارد ریال به بنیاد مسکن شهرستان ابلاغ شده است و حدود ۲۹۹ نفر از تسهیلات بانکی و بلاعوض آن بهره مند شدند. همچنین مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبارات مدیریت بحران در بخش عمرانی روستایی شهرستان برای پیشگیری از سیل اختصاص داده شده است.

شیشه فروش با بیان اینکه ۱۸۰ خانوار از تسهیلات وام کم بهره ۴۰ میلیون تومانی برای استحکام بخشی و مقاوم سازی مسکن شهرستان اردستان بهره مند می شوند، گفت: همچنین مبلغ ۷۵ میلیارد ریال برای بهسازی سازه های غیرمقام و روستاها در اختیار بنیاد مسکن شهرستان قرار می دهیم که روستاییان می توانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس