حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 99 چقدر است؟


حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 99 چقدر است؟
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس سال ۹۹ خاطرنشان کرد: با مصوبه این کمیسیون هیچ کارمند و بازنشسته ای در سال ۹۹ کم تر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی در ماه نخواهد داشت.

به گزارش خانه ملت، هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ در تشریح نشست عصر امروز (سه شنبه اول بهمن) این کمیسیون خاطرنشان کرد: در این جلسه بند الف تبصره ۱۲ لایحه بودجه سال ۹۹ تصویب گردید که براساس آن دولت مکلف است در سال ۹۹ ضریب افزایش دستمزد گروه‌های مختلف حقوق بگیر مانند اعضای هیئت علمی قضات و کارکنان کشوری و لشکری شاغل در تمامی دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی و حقوق بازنشستگان را انجام دهد.

او ادامه داد: بعد از اعمال افزایش دستمزد به میزان ۱۵ درصد از مجموع مبلغ درج شده در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و قرارداد ماهانه برای کارکنان قرارداد کار معین و کار معلوم به نسبت مدت کار کرده و حکم حقوق بازنشستگان مناسب با سنوات خدمت قابل قبول از بیست و هشت میلیون ریال کم تر نباشد. به این معنا که هیچ کارمند و بازنشسته ای در سال آینده کم تر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی در ماه نخواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ اضافه کرد:حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و حداقل دستمزد کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و دیگر حقوق بگیران دستگاه های اجرایی و صندوق های بازنشستگی متعلق به دستگاه های اجرایی و مستمری ها و سایر حمایتی های مناسب با آن ها معادل افزایش ضریب ریالی به میزان ۱۵ درصد افزایش می یابد.

قوامی اعلام کرد:همچنین به معافیت های مالیاتی در بند ب تبصره ۱۲ لایحه بودجه اشاره نمود و افزود: سقف معافیت مالیات بر درآمد کارکنان دولتی در سال ۹۹ سالیانه ۳۶ میلیون تومان تعیین شد که بر این مبنای سقف معافیت مالیاتی هر کارمند در سال آینده ۳ میلیون تومان می شود.

قوامی گفت: طبق بند ب تبصره ۱۲ سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم و اصلاحات بعدی آن در سال ۹۹ سالانه مبلغ ۳۶۰میلیون ریال تعیین می شود. نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از دستمزد و مزایای فوق العاده به جز تبصره های ۱ و ۲ ماده ۸۶ قانون مالیات های مستقیم و اصلاحات بعدی آن و با رعایت ماده ۵ قانون اصلاح برخی از مقررات مربوط به اعضای هیات علمی و کارانه مازاد بر مبلغ ذکر شده تا ۱.۵ برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۰ درصد و نسبت به مالیات ۱.۵ برابر تا ۲.۵ برابر آن مشمول مالیات سالیانه ۱۵ درصد و نسبت به بالابود ۲.۵ برابر تا ۴ برابر آن مشمول مالیات سالیانه ۲۰ درصد نسبت به مازاد ۴ برابر مشمول مالیات ۲۵ درصد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه منابع انسانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی