بهره‌وری آب در سمنان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی میسر می‌شود


بهره‌وری آب در سمنان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی میسر می‌شود

سمنان- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ارتقای بهره‌وری آب کشاورزی با مشارکت بخش‌های خصوصی، تعاونی و دولتی با تکیه بر فناوری‌های نوین امکان‌پذیر است.

سید حسن میرعماد روز سه‌شنبه در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان در این اتاق، افزود: به منظور برخورداری و بهره‌مندی از راهبردها و سیاست‌های مطلوب برای رفع نارسایی و گذار به سوی کشاورزی پایدار و بهره‌وری آب تفاهم نامه سند ارتقای بهره‌وری آب کشاورزی با افقی ۱۰ ساله بین سازمان جهادکشاورزی و اتاق بازرگانی استان سمنان امضاء شد.

وی بیان کرد: ارتقای امنیت غذایی و بهبود وضعیت اقتصادی بهره‌برداران و فعالان کشاورزی از طریق توسعه کشاورزی پایدار و بازارمحور با تکیه بر افزایش بهره‌وری منابع و عوامل تولید به ویژه آب، از چشم اندازهای تفاهم‌نامه این سند است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: سند بهره‌وری آب کشاورزی استان برای تعادل بخشی در مصرف این عنصر حیات‌بخش است.

وی خاطرنشان کرد: براساس این سند، ۱۲ درصد سطوح کشت در سمنان کاهش می‌یابد اما، ۲۷ درصد تولیدات کشاورزی این استان در افقی ۱۰ ساله افزایش پیدا می‌کند.

میرعماد یادآور شد: رفع موانع و تسهیل دسترسی کشاورزان به فناوری‌های نوین و نهاده‌های مطلوب مورد نیاز و ایجاد ابزارهای قانونی و مشوق‌ها به منظور ایجاد انگیزه برای بهره‌وران از جمله اقدام‌های اساسی برای تحقق این سند است.

بر اساس سند ملی بهره وری آب، مصرف آب بخش کشاورزی در استان سمنان که اکنون ۹۴۱ میلیون مترمکعب است، باید با تمرکز بر افزایش بهره وری به ۶۵۴ میلیون مترمکعب کاهش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر