گواهی‌نامه مهارت، مرز نمی‌شناسد و اعتبار جهانی دارد


گواهی‌نامه مهارت، مرز نمی‌شناسد و اعتبار جهانی دارد

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: گواهی‌نامه مهارت، مرز نمی‌شناسد و در هر نقطه‌ای در جهت اشتغال اعتبار جهانی دارد.

علی اوسط هاشمی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در خانه معلم با اشاره به جایگاه معنوی قم عنوان کرد: در این شهر باید مدیرانی تربیت شوند که پاک‌ترین و سالم‌ترین افراد باشند. انتظار ما از مدیران قم الگو قرار گرفتن در کشور است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در پهنه جغرافیایی مهمی چون ایران اسلامی زندگی می‌کنیم و انتظار دیگری از مسئولان در این کشور وجود دارد، آنها باید نمونه و الگویی از مدیران ناب و اصیل باشند و هر روز اخبار زیبایی را جاری کنند.
وی بیان کرد: اگر معرفت در حوزه مسئولیت داشته باشیم و با عشق به مردم و توکل به خدا، کار کردیم پایانش، عزت است و اگر به عشق قدرت قدم برداشتیم، انتهای آن فانی است و به سعادتی ختم نمی‌شود.

هاشمی عنوان کرد: تشییع شهید سلیمانی به عنوان یک فرد نظامی با این عظمت و تجلیل جهانی، نشان داد که باید آنقدر عزیز باشیم که مردم با اشتیاق به سمت ما بیایند و در وداع با ما نیز اشتیاقی به این عظمت نشان دهند.
وی اظهار کرد: مدیر فنی و حرفه ای قم، بیش از ده سال در قم بوده است و در این مدت به دستاوردهای مهمی در آموزش و مهارت‌آموزی دست یافته است، به نظر من جابه جایی‌های کوتاه مدت مدیریتی، یک آسیب است و باید بستری ثابت برای کارآمدی فراهم کرد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: نگاه به سرمایه انسانی باید فراتر از نگرش‌های جناحی و سیاسی باشد و با تکیه بر خرد جمعی باید امور را پیش برد.
وی در مورد اهمیت مهارت‌آموزی تصریح کرد: با مهارت می توان معجزه کرد و هنر آفرید، انسان محور توسعه است و معادن و نفت و دریا بدون حضور این انسان، محوریتی برای توسعه ندارند، اگر نگرشی انسانی‌تر به افراد در پیشرفت و توسعه داشته باشیم می‌توانیم رشد کنیم.
هاشمی گفت: در موضع مهارت می‌توان اثری بزرگ خلق کرد تا بشریتی از نعمت آن برخوردار باشد، این نگاه باید در سرمایه انسانی نهفته باشد تا بتوان با رفاقت و رقابت، به تعالی رسید و رقابت به معنای ربودن و زدودن نیست بلکه بودن در موضع صلاحیت است.
وی افزود: باید سنجش مهارت و استانداردها را به کار بگیریم و به صلاحیت‌ها فکر کنیم و به مهارت انسان بیندیشیم و برای آن برنامه ریزی کنیم و اگر با این نگرش به سرمایه نگاه کردیم تولید ثروت برای سعادت و رفاه بشریت، کاری دشوار نیست.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور عنوان کرد: باید به سمت خلق ثروت پیش رویم تا مشکلات اقتصادی کشور را رفع کنیم در این مسیر باید در همه‌ ارگان‌ها باید به جذب نیروی ماهر توجه شود.
هاشمی اظهار کرد: اخیرا تفاهم نامه‌ای با کل مناطق آزاد داشتیم، هیچ شهروند مناطق آزاد نباید بدون مهارت باشد و باید نظم و قائده پذیری را به جریان بیندازیم، شعار "هر ایرانی یک مهارت" باید به‌زودی در کشور تحقق‌ یابد.
وی تصریح کرد: در قم به عنوان یک جهان شهر با یک میلیون و 200 هزار جمعیت از 110 ملیت، باید چتر مهارت را بگسترانیم و 200 هزار نفر را پوشش دهیم، باید به این سمت برویم که هر طلبه، هر سرباز و هر فردی یک مهارت فراگرفته باشد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: کار، قداستی ارزشمند دارد و وقتی با مهارت آمیخته می‌شود خلق کننده است، خداوند بزرگترین خالق است و اسباب عزت و کرامت انسانی را به زیبایی خلق کرده است.
وی گفت: باید به توانمندی انسان بیندیشیم، این استعداد نهفته در انسان در مسیر توانمنند سازی و ماهر شدن به شکوفایی می رسد، انسان با مدرک، ماهر نمی شود بلکه انسان ماهر گره از گره‌های روزگار می گشاید و در صنایع و صنف دست یه خلاقیت می‌زند.
اوسط هاشمی ادامه داد: مهارت‌آموزی، حرکتی در جهت خوداشتغالی است و نقش پیشتازی در مهارت با استفاده از باورها و اعتقادات دینی اهمیت دارد و انسان دارای مهارت، بسیار قیمت و ارزش والایی دارد.
وی خاطرنشان کرد: قم باید پیشتاز ارتقای وزن اجتماعی مهارت در کشور باشد و این پیشتازی به شایستگی از آن قم است.چرا که از نظر معنوی دارای طرفیت‌های فراوانی است باید قداست کار را در نظام اداری با ارزش‌داری انسانی خلاق و با مهارت و اجتماعی کرن مهارت و با روی آوردن پیشتازان در عرصه معنویت و معرفت و دین، تبیین کنیم و با خرد جمعی آن را توسعه دهیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور عنوان کرد: شرکای ما در بخش خصوصی، بازوران فنی و حرفه‌ای است، یبیش از 60 درصد سهم بانوان در آموزش آزاد است که در جهت اشتغال فعالیت دارند.
وی گفت: گواهی‌نامه مهارت، مرز نمی‌شناسد و در هر نقطه‌ای اعتبار جهانی دارد؛ با مهارت‌آموزی باید مشکل بیکاری در کشور را ریشه‌کن کنیم و با تکیه بر توان انسانی و حمایت دولتی در مسیر گام برداریم و در موضع مسئولیت بهترین خادم باشیم.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!