گردهمایی تجلیل از فرماندهان تخریب‌چی شهید برگزار می‌شود


گردهمایی تجلیل از فرماندهان تخریب‌چی شهید برگزار می‌شود

دبیر ستاد یادواره شهدای تخریب‌چی استان فارس اعلام کرد که یک گردهمایی با هدف تجلیل از فرماندهان شهید تخریب‌چی نیروهای مسلح استان‌های فارس و بوشهر پنجشنبه سوم بهمن به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد.

محمود رجایی بعداز ظهر سه‌شنبه اول بهمن در جمع خبرنگاران، هدف از این گردهمایی، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و آشنایی بیشتر جوانان شاغل در نیروهای مسلح با آنان است.

او ادامه داد: انتقال تجربیات دوران دفاع مقدس به کسانیکه در گردان‌های مرتبط با تخریب و در نیروهای مسلح شاغل هستند، یکی از اهداف این گردهمایی است.

رجایی مکان این گردهمایی را سالن امام علی(ع) سپاه فجر فارس اعلام و اضافه کرد: در این یادواره، از خانواده ۲۱ فرمانده شهید تخریب‌چی قدردانی خواهد شد.

او با بیان اینکه فارس از لحاظ آمار فرماندهان و جانشینان شهید تخریب چی در کشور مقام اول را دارد، این امر را نشان‌دهند نقش برجسته و با اهمیت رزمندگان فارس در دوران دفاع مقدس دانست.

این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس افزود: استان های فارس و بوشهر بیش از ۴۰۰ شهید تخریب چی تقدیم کشور و نظام اسلامی کرده‌اند.

او گفت: شهدای فارس در این حوزه از یگان‌های لشکر ۱۹ فجر، لشکر ۳۳ المهدی(عج)، تیپ ۵۵ هوابرد، تیپ ۳۷ زرهی، تیپ احمدبن موسی(ع)، تیپ امام حسن مجتبی(ع) وگروه ۴۶ امام هادی(ع) بودند.

رجایی گفت: شهید مدافع حرم؛ سجاد دهقانی، از فرماندهان تخریب چی تیپ تکاورامام سجاد(ع) کازرون بود.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از فیلم های تلویزیونی و سینمایی تخریب چیان دوران دفاع مقدس را طوری نشان می دهند که به صورت داوطلب بر روی مین رفته و شهید می شوند و این موضوع را امری احساسی جلوه داده‌اند، گفت: من به عنوان یک تخریب چی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتم باید تاکید کنم که تمام فعالیت ها و عملیات های تخریب چیان برنامه ریزی وکارشناسی شده بود و توسط فرماندهان هدایت می‌شد.

مشاور شهردار شیراز در امورایثار گران با تصریح اینکه در بعضی از فیلم‌ها و سریال‌ها حق رزمندگان خصوصا تخریب‌چی‌ها نامهربانانه نادیده گرفته شده است، گفت: باید این دیدگاه اصلاح شود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه رزمندگان تخریب چی همان پیش قراولان و ایثارگران عرصه جهاد و مقاومت بودند، گفت: تخریب چیان رزمندگانی بودند که ابتدا نَفس خود را تخریب کرده و بعد به جنگ زمین مسلح به انواع سلاح‌های کشنده و مخرب می‌رفتند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت