ضرورت آموزش اشتغال‌محور جوانان /کسب‌وکارهای نو نیاز جامعه امروز است


ضرورت آموزش اشتغال‌محور جوانان /کسب‌وکارهای نو نیاز جامعه امروز است

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: کسب‌وکارهای نوین نیاز جامعه امروز است و یقینا توجه به این حوزه رفاه جامعه را در بر خواهد داشت.

علی احمدی‌زاده ظهر امروز در جلسه ساماندهی امور جوانان با اشاره به آموزش‌های کاربردی جهاد دانشگاهی و طرح‌های آموزشی این نهاد گفت: خوشبختانه به عنوان رتبه برتر کشوری در اجرای طرح سرباز مهارت معرفی شده و مورد تقدیر ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفتیم.

وی اظهار کرد: این طرح در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و با هدف استفاده بهینه از اوقات فراغت سربازان با همراهی اداره کل ورزش و جوانان و فرماندهان انتظامی در استان شروع شده است. انعقاد تفاهم نامه‌هایی که در سطح ملی انجام شده بود در سطح استان نیز انعقاد یافت، بودجه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان توسط اداره کل ورزش و جوانان تخصیص یافته و قرار شد که در گام اول ۱۰۰۰ نفر تحت آموزش قرار بگیرند و آموزش‌ها با توجه به ظرفیت و نیاز پادگان‌ها احصاء و در سطوح دیپلم، زیر دیپلم و بالاتر از لیسانس با استفاده از اساتید برتر مورد ارائه قرار گرفت.

این مسئول با اشاره به ضرورت آموزش اشتغال‌محور جوانان خاطرنشان کرد: سرفصل‌ها با این هدف تدوین شده است که سربازان با مهارت‌های کسب و کار و همچنین مهارت‌های زندگی آشنا شده و پس از اتمام خدمت سربازی بتوانند به اشتغال برسند و دغدغه اشتغال نداشته باشند که همین اتفاق رخ داده و از این تعداد چند صد نفر توانسته اند در حوزه های مختلف پرورش قارچ، ایجاد گلخانه و... به خودکفایی برسند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر با اشاره به اهمیت آموزش جوانان، عنوان کرد: برای هر پادگان -مستثقر در ۵ محدوده نظامی- سهمیه ۲۰۰ نفری در نظر گرفته شده بود که با توجه به درخواست بسیار زیاد فرماندهان انتظامی تصمیم بر این شد که در پایان به جای ۱۰۰۰ نفر سرباز تعداد ۱۴۷۷ سرباز در دوره های مهارت های زندگی و کارآفرینی و اشتغال شرکت کرده و آموزش دیدند. که منجر به صدور گواهینامه‌های معتبر جهاد دانشگاهی که قابل ترجمه و ارائه در خارج از کشور است.

احمدی‌زاده افزود: با توجه به نیاز استان، انتظار داریم پیگیری ها برای اختصاص سهمیه سال بعد نیز انجام شود.

وی یادآور شد: مرکز نوآوری و شکوفایی در استان بوشهر روز شنبه توسط وزیر کار و ورزش و جوانان به شکل ویدئو کنفرانس و حضور معاون اقتصادی استاندار بوشهر، مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از مدیران دستگاه‌ها افتتاح شد. این مرکز با هدف شتاب دهی کسب و کار جوانان و دانش‌آموختگان استان در حوزه های فناوری اطلاعات، آبزیان، و انرژی راه اندازی شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تاکید کرد: کسب‌وکارهای نوین نیاز جامعه امروز است و یقینا توجه به این حوزه رفاه جامعه را در بر خواهد داشت.

علی احمدی‌زاده خاطرنشان کرد: متاسفانه در حوزه‌های استارتاپی، نوآوری و شکوفایی و کسب و کارهای نوین مشکلات و کمبودهایی وجود دارد که الحمدلله با کسب مجوزها توانستیم «منش» را در استان بوشهر نیز تاسیس نماییم که محلی برای ایجاد و راه اندازی کسب و کارهای نو، هدایت و مشاوره شغلی برای افراد، بازاریابی و تجاری سازی محصولات و برگزاری پیش رویداد و استارتاپ های متفاوت در حوزه های مختلف، ایجاد شبکه مخترعین، تیم سازی و ایجاد شرکت دانش بنیان و... خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»