رشد دو برابری بارش نسبت به دوره بلندمدت در اردستان


رشد دو برابری بارش نسبت به دوره بلندمدت در اردستان

رئیس اداره هواشناسی اردستان گفت: میزان بارش های بلند مدت شهرستان اردستان 50 میلی متر بوده است که نسبت به مدت مشابه افزایش دو برابری را نشان می دهد.

جواد رمضانپور امروز (سه شنبه- اول بهمن) در جلسه مدیریت بحران شهرستان در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: تا این لحظه بارش های امسال ۱۰۵ میلی متر ثبت شده است. همچنین میزان بارش های بلندمدت ۵۰ میلی متر بوده است که نسبت به مدت مشابه افزایش دو برابری را نشان می دهد.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید که به تازگی وارد کشور و استان اصفهان شده است، افزود: برای شامگاه سه شنبه برای شهرستان اردستان بارش برف و باران را پیش بینی می کنیم که تا اواخر شب ادامه دارد. همچنین سامانه دیگر از عصر فردا روی شهرستان قرار می گیرد و تا پنجشنبه عصر ادامه دارد. بیشترین بارش این سامانه در جنوب و غرب استان اصفهان است.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره هواشناسی اردستان با بیان اینکه با ورود سامانه بارشی که از فردا وارد شهرستان اردستان می شود افت ۲ تا ۳ درجه دما را شاهد خواهیم بود، گفت: سامانه دیگری از روز جمعه وارد کشور می شود و تقریبا ۷۰ درصد کشور را درگیر بارندگی خواهد کرد. شرایط بارشی این سامانه همراه با افت دما است و برای روزهای دوشنبه و سه شنبه شرایط افت دما به صورتی خواهد بود که خسارت را برای کشاورزان پیش بینی می کنیم.

رمضانپور با بیان اینکه در شهرستان اردستان ۱۱ ایستگاه باران سنجی و ۲ ایستگاه خودکار وجود دارد، تاکید کرد: کشاورزان با انجام تمهیدات لازم از گلخانه ها، سالن های پرورش قارچ و مرغداری ها دربرابر سرما و وزش باد محافظت کنند.

نگاه ملی به موضوعات مدیریت بحران اردستان شود

همچنین حمیدرضا تاملی – فرماندار شهرستان اردستان گفت: از شهرستان اردستان ۲۲۰ کیلومتر جاده ترانزیت شمال به جنوب کشور عبور می کند، همچنین عبور خط راه آهن شمال و جنوب کشور از این شهرستان نگاه ملی به موضوعات مدیریت بحران این شهرستان را طلب می کند.

وی با اشاره به وسعت بیش از ۱۲ هزار کیلومتری شهرستان اردستان، افزود: این میزان پراکندگی یک مسئولیتی را برای مدیران شهرستان ایجاد می کند.

تاملی با بیان اینکه رگ حیات کشاورزان شهرستان اردستان قنات های آب است، گفت: تاکنون پیگیری هایی شده ولی هنوز نتوانستیم هزینه آسیب هایی را که به قنات های شهرستان وارد شده است را جبران کنیم. با برآوردی که انجام دادیم به بیش از ۴۰ میلیارد ریال برای مرمت قنوات شهرستان اردستان نیاز است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!