آغاز مرحله دوم رسیدگی به اعتراض های انتخاباتی در افغانستان


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (#bottom) از کابل, مرحله دوم رسیدگی به اعتراض های انتخاباتی در کمیسیون شکایات انتخاباتی...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل, مرحله دوم رسیدگی به اعتراض های انتخاباتی در کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان از امروز سه شنبه آغاز شد.

خانم زهره بیان شینواری رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان امروز در جمع خبرنگاران در کابل گفت : ستاد های انتخاباتی حدود شش هزار و سیصد اعتراض استیناف خواهی ( تجدید نظر) در کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان ثبت کرده اند .
وی افزود: همه اعتراض های استنیناف خواهی در 29 استان از 34 استان افغانستان ثبت شده است .
رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان گفت : پس از مرحله ثبت اعتراض های استیناف خواهی ، مرحله رسیدگی به آن در دفتر مرکزی کمیسیون شکایات انتخاباتی آغاز شده است و این کمیسیون پس از بررسی همه این اعتراض ها درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری تصمیم می گیرد.
وی افزود : کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان متعهد است که به صورت مستقل، بی طرفانه و شفاف به اعتراض های انتخاباتی رسیدگی کند.
«قاسم الیاسی» سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان نیز گفت: آرای مشکوک، آرای بدون بیومتریک و آرای خارج از زمان رای دهی در روز انتخابات مهمترین موضوع استیناف خواهی نامزدهای ریاست جمهوری است.
پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در اول دیماه امسال ، روند ثبت شکایات انتخاباتی در کمیسیون انتخابات آغاز شد که در آن مرحله بیش از شانزده هزار وپانصد شکایت در این کمیسیون ثبت شده بود .
کمیسیون شکایات انتخاباتی پس از بررسی این شکایات ، آرای صد ونه شعبه رای گیری را باطل کرد و آرای پنج هزار شعبه دیگر را به بازشماری فرستاد.
پس از پایان مرحله رسیدگی به شکایات انتخاباتی و اعلام نتایج بررسی این شکایات ، روند ثبت استیناف خواهی در کمیسیون شکایات آغاز شد و ثبت استیناف خواهی روز گذشته پایان یافت.
انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ششم مهرماه برگزار شد که براساس نتایج اولیه، "اشرف غنی" حدود 51درصد آرا و "عبدالله عبدالله" حدود 40 درصد را به دست آورد.
نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری پس از رسیدگی کامل به شکایات و اعتراض های استیناف خواهی اعلام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در