هوش مصنوعی جدید Google با نام Coral


هوش مصنوعی جدید Google با نام Coral

هوش مصنوعی به ماشین‌ها اجازه می‌دهد تا تمامی کارهایی که توسط انسان انجام می‌گرفته است را به تنهایی انجام دهد. به دنبال راه اندازی کنترل کیفیت خط تولید کارخانه هستید؟ کافیست یک دوربین با قدرت هوش مصنوعی نصب کنید تا تمام نقایص را به شما نشان دهد. اما چنین وسایلی تنها زمانی کارآمد خواهند بود که از سرعت کافی برخوردار باشند برای مثال دوربینی که چند...

به همین منظور گوگل برای رفع چنین مشکلی دست به ابداع Coral زده است. معمولا داده‌ها توسط دستگاه‌های هوش مصنوعی به یک مرکز محاسباتی بزرگ فرستاده می‌شوند. Coral یک پلتفرم سخت افزاری و نرم افزاری از گوگل است که به دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی کمک می‌کند تا سرعت سخت افزاری شبکه‌های عصبی آنها بالا برود.

هوش مصنوعی جدید Google با نام Coral

گفته می‌شود میزان استفاده از هوش مصنوعی در سال 2020 به 750 میلیون برسد که علاوه بر استفاده آن در تلفن‌های همراه می‌توان در خودروسازی و تجهیزات بهداشتی و درمانی استفاده کرد.

Coral برای برطرف کردن مشکلات از دو محصول استفاده می‌کند: یکی شتاب دهنده و دیگری بوردی که برای نمونه سازی اولیه از ایده‌ها از آن استفاده می‌شود. در هر دو محصول قلب سخت افزار گوگل Edge TPU است.

هوش مصنوعی جدید Google با نام Coral

با اینکه می‌توان از Coral در پروژه‌های سرگرم کننده استفاده کرد، هدف اصلی سرمایه گذاری و فعالیت در صنایعی مانند خودروسازی و بهداشت و درمان است. به عنوان مثال خودرو خودرانی را در نظر بگیرید که با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است و این خودرو هر 100 میلی ثانیه 3 متر را طی می‌کند. هرگونه تاخیر در فرایند پردازش این خودرو خودران احتمال خطرات شدید را زیاد می‌کند. بنابراین بسیار ایمن‌تر است که آنالیزها را یک دستگاه به جای یک سیستم ارتباطی انجام دهد.

جذابیت Coral برای گوگل در کارکرد هوش مصنوعی بوده و هدف اصلی گوگل کسب درآمد از آن نیست.

theverge.com

2121

کد خبر 1344031

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس