مساعدت دستگاه‌های اجرایی برای اتمام 2 پروژه مهم فرهنگی فارس


مساعدت دستگاه‌های اجرایی برای اتمام 2 پروژه مهم فرهنگی فارس

مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس، باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای شیراز را 2 پروژه مهم فرهنگی در این استان برشمرد و مساعدت و همراهی دستگاه‌های اجرایی را برای اتمام این پروژه‌ها در زمان تعیین شده، خواستار شد.

ساسان ممبینی در حاشیه بازدید از باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای شیراز، تاکید کرد از همه ظرفیت‌های قانونی خود برای به ثمر رسیدن این پروژه‌های مهم فرهنگی در راستای سربلندی استان، بهره خواهد برد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، ممبینی با بیان اینکه این دو پروژه از کلیدی و مهمترین و بزرگترین پرژه‌های فرهنگی در استان فارس، منطقه و شاید کشور است، گفت: باید دستگاه‌های اجرایی و نظارتی از همه ظرفیت‌های فنی، مالی و اعتباری خود استفاده کنند تا این پروژه ها تا سال ۱۴۰۰ کامل شود.

ممبینی ادامه داد: این پروژه‌ها تاثیر قابل توجهی در گردشگری منطقه و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال دارد و حداقل انتظار این است که دستگاه‌های متولی از همه توان و امکانات در تحقق این موضوع کمک گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس نیز گفت: عملیات اجرایی باغ موزه مشاهیر سال ۱۳۸۷ شروع شده و تامین و تخصیص منابع اعتباری آن همراه با افت و خیزهای فراوانی روبرو بوده است، اما سال گذشته و طبق ماده ۲۷ این پروژه به بخش خصوصی واگذار شد و از آن زمان روند قابل قبولی را دارد.

مصیب امیری با بیان اینکه پروژه باغ موزه مشاهیر فارس دارای ۲۰ هزار متر مربع زیربنا و ۱۵ هزار متر مربع پارکینگ است، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها اگر روند تکمیل این ۲ پروژه با همین سرعت دنبال شود، بخشی از آن مهرماه سال آینده و همزمان با یاد روز حافظ آماده افتتاح خواهد بود.

او ادامه داد: با افتتاح این طرح‌ها فضای مجموعه حافظیه گسترش خوبی خواهد یافت و به واسطه خدماتی که در آن به گردشگران داخلی و خارجی عرضه می‌شود، رضایت مندی بیشتر بازدید کنندگان را به دنبال دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با اشاره به اینکه در مجاورت پروژه باغ موزه مشاهیر فارس، موزه منطقه‌ای شیراز نیز در حال احداث است، گفت: عملیات اجرایی این پروژه نیز از سال ۱۳۸۷ شروع شده و زیربنای ساختمان آن بالغ بر ۳۰ هزار متر مربع است.

امیری با بیان اینکه موزه منطقه‌ای شیراز موزه‌ای استاندارد محسوب می شود، گفت: در حال حاضر هیچ پروژه فرهنگی به این وسعت در کشور وجود ندارد.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس، پیشرفت این پروژه را ۶۰ درصد اعلام و تکمیل آن را نیازمند مساعدت سایر دستگاه های اجرایی استان دانست و گفت: تکمیل این پروژه به واسطه ایجاد ظرفیتی برای به نمایش گذاشتن اشیاء کاووش شده در فارس جذابیت ویژه‌ای برای گردشگران داخلی و خارجی ایجاد خواهد کرد و تاثیر بسزایی در افزایش مدت سفر خواهد داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس