از سریال دنباله‌دار دشمنی‌ها علیه مسجدالاقصی تا کمک جهادی مسجدی‌ها به سیل‌زدگان


از سریال دنباله‌دار دشمنی‌ها علیه مسجدالاقصی تا کمک جهادی مسجدی‌ها به سیل‌زدگان

اعتراض نمایندگان عرب پارلمان رژیم صهیونیستی به محرومیت امام‌ مسجدالاقصی، نام‌گذاری سالروز حمله به مسجد کبک با عنوان «روز اقدام علیه اسلام‌هراسی» و تهیه اقلام موردنیاز سیل‌زدگان در کانون محمد(ص) رسول‌الله ازجمله اخبار حوزه مسجد در 1 بهمن‌ماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در اولین روز از بهمن ۹۸:

تهیه اقلام موردنیاز سیل‌زدگان در کانون محمد(ص) رسول‌الله/ حضور جهادی اعضای کانون در مناطق سیل‌زده

از سریال دنباله‌دار دشمنی‌ها علیه مسجدالاقصی تا کمک جهادی مسجدی‌ها به سیل‌زدگان

«بهداد جهرمی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد وکانون های مساجد خبرگزاری شبستان از جمع آوری کمک های مردمی به همت کانون فرهنگی هنری «محمد(ص) رسول الله» در جوار مسجد الرسول(ص) به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار کرد: کل مبلغ جمع آوری شده به سیل زدگان این استان 35 میلیون تومان بوده است که با این مبلغ هفت رقم کالا مورد احتیاج هموطنان سیلزده خریداری شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری محمد(ص) رسول الله با اشاره به اقلام خریداری شده برای سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان گفت: 84 تخته پتو، 400 باکس آب معدنی، ۱۴۰ کیسه ۱۰ کیلیویی برنج ایرانی، 140 بسته ماکارانی، 140 عدد کنسرو لوبیا ، 140 قوطی روغن یک کیلویی و یک تخته فرش ماشینی و مقداری موکت از جمله اقلام خریداری شده برای هموطنان سیل زده این استان است.

جهرمی تصریح کرد: اعتبار لازم برای خرید این اقلام به همت نمازگزاران مسجد الرسول(ص) و نیز سه مسجد مجاور آن یعنی مساجد معراج، 14 معصوم(ع) و مولای متقیان(ع) جمع آوری شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری محمد(ص) رسول الله مسجد الرسول(ص) همچنین از اعزام اعضا و فعالان این کانون و اهالی مساجد مجاور آن به مناطق سیل زده در قالب گروه های جهادی خبر داد و گفت: این گروه های جهادی متشکل از سه پزشک برای ارایه خدمات پزشکی و درمانی و 13 نفر نیرو برای خدماتی همچون تقسیم اقلام هستند که به مدت یک هفته در این مناطق حضور می یابند.

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری «محمد رسول الله(ص)» در جوار مسجد الرسول(ص) در میدان رسالت واقع شده و از جمله کانون های مسجدی است که با اجرای برنامه های گسترده برای کلیه مقاطع سنی کارنامه مثبتی در جذب نوجوانان و جوانان داشته است، برگزاری نشست های بصیرتی، حلقه های صالحین، دوره های سبک زندگی اسلامی و یادواره شهدا و آموزش رشته های ورزشی و فنی و تعمیرات تلفن همراه، بخشی از فعالیت های این کانون است.

نام‌گذاری سالروز حمله به مسجد کبک با عنوان «روز اقدام علیه اسلام‌هراسی»

از سریال دنباله‌دار دشمنی‌ها علیه مسجدالاقصی تا کمک جهادی مسجدی‌ها به سیل‌زدگان

به نقل از «dailyhive»، شورای شهر «ونکوور» به ریاست «جین اسوانسون» امروز (سه شنبه، اول بهمن) نشستی را برای یادبود حمله تروریستی به مسجد کبک که در روز 29 ژانویه سال 2017 میلادی انجام شد،برگزار می کند.

قرار است در نشست امروز، 29 ژانویه به عنوان «روز اقدام علیه اسلام هراسی» معرفی شود.

«امتیاز پوپات» از گروه «ائتلاف ضد تعصب» در این باره گفت: ما امیدواریم که با تعیین روز 29 ژانویه به عنوان روز اقدام علیه اسلام هراسی، شهر ونکوور متعهد به در پیش گرفتن سیاست مقابله با اسلام هراسی و دیگر شکل های تعصب نسبت به دین اسلام و مسلمانان شود.

رئیس شورای شهر «ونکوور» قصد دارد روز مقابله با اسلام هراسی (29 ژانویه) را به تقویم رسمی اضافه کند.

شورای شهر ونکوور همچنین قصد دارد مراسم یک دقیقه سکوت را به احترام قربانی های حادثه تروریستی حمله به مسجد کبک در ساختمان شهرداری و با حضور شهردار این شهر، برگزار کند.

همچنین در روز 29 ژانویه،پرچم ها بر فراز ساختمان شهرداری ونکوور، نیمه افراشته خواهند شد.

در روز 29 ژانویه سال 2017 میلادی، فردی مسلح وارد مسجد و مرکز فرهنگی اسلامی شهر کبک شد و به روی تعدادی از نمازگزاران مسلمان آتش گشود. در نتیجه این حمله شش نمازگزار کشته و 19 نفر هم زخمی شدند.

قرار است شهرهای تورنتو، میسیسائوگا، برامپتون، همیلتون و ویندسور هم روز 29 ژانویه را به عنوان روز یادبود و اقدام علیه اسلام هراسی معرفی کنند.

رویداد ملی «فهما» پالایشی برای بکارگیری نیروهای تازه‌نفس مسجدی است

از سریال دنباله‌دار دشمنی‌ها علیه مسجدالاقصی تا کمک جهادی مسجدی‌ها به سیل‌زدگان

حجت‌الاسلام «احمد پهلوانی» با تاکید بر این‌‌که رویکرد اصلی رویداد ملی فهما توانمندسازی کانون‌ها است، گفت: هدف رویداد ملی فهما توانمندسازی و ایجاد بستری جهت رقابت سالم است، این سامانه با هدف رصد و ارزیابی فعالیت‌های کانون‌ها در سطح مساجد، شناسایی توانمندی ها، معرفی و شکوفایی استعدادها ، عرضه تولیدات کانون‌ها و توانمندسازی مدیر، ارکان و اعضای کانون از طریق آموزش‌های مجازی است. این سامانه در حقیقت پالایشی جهت بکارگیری نیروهای تازه نفس در کانون‌های مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان تصریح کرد: اجرای مسابقات کتابخوانی، طرح تفسیر کوتاه و کتاب دغدغه‌های فرهنگی فرصتی برای توانمندسازی اعضا در سامانه مسجد است، این ابتدای کار است، قطعا در آینده آموزش‌های متناسب با رسالت کانون‌های فرهنگی هنری در سامانه قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در گام نخست رویداد ملی فهما اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری در سامانه بچه‌های مسجد به روز‌رسانی و تکمیل شد، در گام دوم کانون‌ها اعضا خود را ثبت کردند، در گام سوم کانون‌های فرهنگی هنری ظرفیت‌های هنری خود شامل گروه‌های سرود و نمایش و گزارش‌های فعالیت کانون را در ۹ محور گفتمان‌سازی شعار سال، دهه کرامت، دهه فجر، ترویج فرهنگ نماز و.... در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کردند.

پهلوانی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با تمام محدودیت ها و محرومیت‌ها، کمبودها و عدم دسترسی به اینترنت و امکانات، اما ارتباط خوبی با سامانه بچه های مسجد گرفته‌اند، این سرآغاز مسیر است، شاید در ابتدای مسیر، سامانه داری معایبی باشد اما مزایای آن بیشتر است و در دورترین نقاط از ابوموسی تا بشاگرد کانون‌های فرهنگی هنری اهتمام ویژه‌ای نسبت به فعالیت در این سامانه دارند.

آخرین حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

به نقل از «الامه»، پلیس رژیم صهیونیستی بعد از ظهر دوشنبه (30 دی ماه) یک بانوی فلسطینی را در «باب حطه» مسجدالاقصی بازداشت کرد.

شبکه های اجتماعی فیلمی را منتشر کرده اند که در آن نظامیان رژیم صهیونیستی یک خانم فلسطینی را مقابل «باب حطه» مسجدالاقصی بازداشت کرده اند.

حمله شهرک نشینان به مسجدالاقصی

از سریال دنباله‌دار دشمنی‌ها علیه مسجدالاقصی تا کمک جهادی مسجدی‌ها به سیل‌زدگان

بیش از 100 شهرک نشین رژیم صهیونیستی روز گذشته (دوشنبه، ۳۰ دی ماه) به مسجدالاقصی حمله کردند.

شیخ «عزام الخطیب»، مدیرکل اداره اوقاف اسلامی قدس، گفت: شهرک نشینان از «باب المغاربه» وارد مسجدالاقصی شدند.

وی افزود: شهرک نشینان با حمله به مسجدالاقصی در بخش های مختلف آن گردش کردند و سپس از «باب السلسله» خارج شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی از سال 2003 میلادی به شهرک نشینان اجازه ورود به مسجدالاقصی را از «باب المغاربه» صادر کرده است.

اعتراض نمایندگان عرب پارلمان رژیم صهیونیستی به محرومیت امام‌ مسجدالاقصی

از سریال دنباله‌دار دشمنی‌ها علیه مسجدالاقصی تا کمک جهادی مسجدی‌ها به سیل‌زدگان

به نقل از «القدس العربی»، رژیم صهیونیستی شیخ «عکرمه صبری»، خطیب مسجدالاقصی را به بهانه تحریک مردم به مدت یک هفته از حضور در مسجدالاقصی محروم کرد.

نمایندگان عرب محکوم کردند

نمایندگان عرب پارلمان رژیم صهیونیستی، این اقدام صهیونیست ها را محکوم و اعلام کردند: رفتار تحریک آمیز صهیونیست ها با هدف منصرف کردن مسلمانان از بازسازی مسجدالاقصی انجام می شود.

نمایندگان عرب گفتند: صهیونیست ها می خواهند محافظان مسجدالاقصی و بازدیدکنندگان را برای ورود به «باب الرحمه» به وحشت بیندازند.

نمایندگان عرب در ادامه اظهار کردند: مسجدالاقصی، حق خالص مسلمانان است و تلاش های احمقانه رژیم صهیونیستی، ملت فلسطین را نمی ترساند و مانع ورود آنان به مسجدالاقصی نمی شود، بلکه پایداری مردم را بیشتر خواهد کرد.

«منصور عباس، احمد الطیبی، امطانس شحاده، ولید طه و اسامه سعدی»، نمایندگان عرب پارلمان رژیم صهیونیستی برای ابراز همبستگی خود به منزل شیخ «عکرمه صبری» در قدس رفتند.

حماس محکوم کرد

«فوزی برهوم»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، نیز تصمیم رژیم صهیونیستی در حق خطیب مسجدالاقصی را محکوم کرد.

وی تاکید کرد: سیاست رژیم صهیونیستی مبنی بر دور کردن فلسطینی ها از مسجدالاقصی، اراده ملت را در ادامه دفاع از این مسجد و مقدسات اسلامی کم نخواهد کرد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی