آیفون 11 پرفروش‌ترین آیفون در سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2019


آیفون 11 پرفروش‌ترین آیفون در سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2019
آیفون ۱۱ پرفروش ترین آیفون در سه ماهه ی چهارم سال ۲۰۱۹ بوده و آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس نیز، هرکدام سهم ۱۵ درصدی از کل فروش داشته اند.

آیفون یکی از محبوب ترین محصولاتی است که در فصل تعطیلات فروخته می شود؛ به خصوص اینکه از دیرباز فروش تازه ترین سری از تلفن های هوشمند اپل، از سه ماهه ی چهارم سال میلادی شروع می شود. طبق گزارش مؤسسه ی شرکای تحقیقاتی( CIRP)، درحدود ۶۹ درصد از آیفون های فروخته شده در سه ماهه ی چهارم سال همان هایی بودند که در سال ۲۰۱۹ معرفی شده بودند. از این بین، آیفون ۱۱ با سهم ۳۹ درصدی، پرفروش ترین آیفون است و آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس، هرکدام ۱۵ درصد از کل فروش را به خود اختصاص دادند.

با درنظرگرفتن این نکته که آیفون XS مکس سال قبل فروش بیشتری از آیفون ایکس اس تجربه کرده است ، تغییر یادشده در میزان فروش آیفون ها جالب است. احتمال می رود علت تغییر نسبت فروش آیفون ها، هجوم خیلی از دارندگان آیفون X برای خرید آیفون ۱۱ پرو در این بازه ی زمانی باشد.

با توجه به کاهش قیمت آیفون XR به ۵۹۹ دلار بعد از معرفی سری سه گانه ی آیفون ۱۱، جای تعجب نیست که این محصول امسال هم فروش درخورتوجهی تجربه کند و بتواند ۱۸ درصد از کل فروش آیفون ها را در سه ماهه ی چهارم سال ازآنِ خود کند. ازآنجاکه اپل دیگر تعداد آیفون های فروخته شده را اعلام نمی کند، مؤسسه ی CIRP با بهره گیری از میانگین وزنی قیمت در خرده فروشی های ایالات متحده( US- WARP)، توانسته قیمت میانگین آیفون های فروخته شده را محاسبه کند.

تخمین این شرکت برای میانگین قیمت دستگاه های فروخته شده در سه ماهه ی چهارم سال، ۸۰۹ دلار بوده و از میانگین ۷۸۳ دلاری در سه ماهه ی سوم کمی بیشتر است. در عین حال، این میزان به علت پایین بودن نرخ آیفون ۱۱ و کاهش قیمت آیفون ایکس آر ، کمتر از حداکثر قیمت ۸۳۹ دلاری سال پیش است؛ درنتیجه اکنون ، سیر صعودی نمودار میانگین قیمت در آیفون های فروخته شده متوقف شده است.

آیفون 11 پرفروش‌ترین آیفون در سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2019

همچنین طبق مطالعات یادشده، روند کاهش گرایش کاربران برای خرید آیفون های دارای حافظه ی ذخیره سازی بیشتر از ۶۴ گیگابایت هم متوقف شده است؛ چراکه دوسوم از خریداران آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو دستگاه هایی با حافظه ی بیشتر از ۶۴ گیگابایت را خریده اند. این در حالیست که اکثر کاربران دیگر آیفون ها، حافظه ی ذخیره سازی پایه را انتخاب کرده اند.

ارقام ذکر شده در این گزارش، برمبنای نظرسنجی های تحلیلی هستند. در گزارش CIRP، از ۵۰۰ نفر از مشتریان اپل نظرسنجی شده است که بین اکتبر تا دسامبر ۲۰۱۹، محصولات اپل را خریده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !