وقوع 65 درصد تصادفات رانندگی در 30 کیلومتری مقصد/ انسان عامل 92 درصد تصادفات


وقوع 65 درصد تصادفات رانندگی در 30 کیلومتری مقصد/ انسان عامل 92 درصد تصادفات

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بالغ بر 65 درصد تصادفات رانندگی در ابتدای خروجی یا 30 کیلومتری ورودی شهرهای مقصد حادث ‌می‌شود و باید در این خصوص هشدارهای لازم را به رانندگان داد.

سردار سرتیپ سید کمال هادیانفر سه شنبه ۱ بهمن در جلسه قرارگاه کاهش تصادفات فرماندهی انتظامی استان فارس در شیراز، با اشاره به اینکه هیچ دستگاهی در کشور به اندازه نیروی انتظامی با مردم ارتباط ندارد، گفت: امروز حدود ۸۵ میلیون شهروند داریم که راننده، سرنشین یا عابر پیاده هستند، بنابراین به نحوی با پلیس راهنمایی و رانندگی ارتباط دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت پلیس فارس، وی با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی با گذشته بسیار متفاوت شده است، افزود: تنها با نگاه سلبی نمی توان کارها را پیش برد، بلکه باید با مهربانی، درایت و مدیریت قوی اقدامات لازم را انجام داد.

رئیس پلیس راهور ناجا ۴ وظیفه اصلی پلیس راهنمایی و رانندگی را مدیریت ترافیک، تأثیر در ترددها، ایمنی در تردد و خدمات راهور عنوان کرد و گفت: در بخش ایمنی ترددها، ۳۳ سازمان در کشور نقش دارند که سهم پلیس ۲۰ درصد است.

هادیانفر تأکید کرد: یکی از نشانه های توسعه یافتگی کشورها نظم و انضباط ترافیکی است و در کشور ما نیز پیشرفت های زیادی در این خصوص حاصل شده است.

وی به نقش ۱۸ درصدی همیاران پلیس در کاهش تخلفات رانندگی اشاره و اضافه کرد: این طرح که از چند سال پیش آغاز شد، بسیار تأثیر گذار بود به نحوی که کودکان آن زمان، امروز در جامعه تأثیر گذار هستند.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سال گذشته، ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در جاده های کشور کشته شده اند، گفت: ۳ هزار راننده از این آمار عامل مرگ افراد و مقصر حادثه بوده اند.

هادیانفر با اشاره به اینکه تصادفات رانندگی ۷ درصد به تولید ناخالص ملی زیان وارد می کنند، خاطر نشان کرد: از مجموع تصادفات رانندگی، ۵۱ درصد در صحنه، ۶ درصد در طول انتقال و ۴۳ درصد نیز در مراکز درمانی و یا بعد از ترخیص جان خود را از دست می دهند.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد که ۹۲ درصد علت وقوع حوادث رانندگی عامل انسانی است که نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است.

او همچنین ۴ عامل سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی را عامل وقوع ۸۲ درصد تصادفات رانندگی در کشور اعلام و اضافه کرد: متوسط سرعت در جاده های کشور ۸۷.۵ کیلومتر و در استان فارس ۸۲.۵ کیلومتر در ساعت است که در این خصوص باید در سطح استان فارس سرعت کنترل شود.

هادیانفر بر لزوم استفاده سرنشینان خودرو از کمربند ایمنی تأکید و اضافه کرد: استفاده از کمربند برای کلیه سرنشینان خودرو الزامی است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

این مقام انتظامی با اشاره به وجود ۱۵ هزار اتوبوس و ۶۰۰ هزار کامیون در کشور، افزود: رانندگان اتوبوس نباید بیشتر از ۹ ساعت رانندگی کنند، ولی به دلیل در آمد پایین و مشکلات اقتصادی مجبور به کار اضافی می شوند که در عین حال این موضوع تخلف محسوب می شود و به شدت با آن برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور