13هزار و 800 پرونده قضایی در سمیرم رسیدگی شد


 13هزار و 800 پرونده قضایی در سمیرم رسیدگی شد

اصفهان- ایرنا- رییس دادگستری سمیرم گفت: در یکسال اخیر به بیش از 13 هزار و 800 پرونده در مراجع قضایی و حقوقی این شهرستان رسیدگی شده است.

آرش ابراهیمی روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری و معارفه دادستان جدید شهرستان سمیرم اظهار داشت: حجم بالایی از پرونده‌های این منطقه مربوط به بخش کشاورزی و منابع طبیعی است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۸۱ هکتار از زمین‌های ملی در همین مدت به دولت، بازگشت و حکم قطعی برای پلمب ۴۰ حلقه چاه غیرمجاز نیز در همین مدت صادر و اجرا شده است.

رییس دادگستری سمیرم گفت: از ابتدای سال جاری شاهد کاهش ۶ درصدی جرایم مختلف از جمله سرقت در سمیرم با همکاری نیروی انتظامی بوده‌ایم.

ابراهیمی تاکید کرد: انتظار مردم از دستگاه قضایی توجه به بیت المال و کوتاه کردن دست دست اندازان به بیت‌المال است.

وی بخشی از مشکلات دادگستری سمیرم را نیز یادآور شد و افزود: کمبود کادر قضایی باتوجه به حجم زیاد پرونده های ورودی مهمترین مشکل این مجموعه است.

رییس دادگستری سمیرم، موضوع مورد درخواست عموم مردم را اختصاص نمایندگی قضایی برای بخش پادنای بزرگ این شهرستان برشمرد و گفت: جمعیت بالای روستایی و مسافت آن بخش با مرکز شهرستان و استان، ضرورت راه اندازی این نمایندگی را دوچندان کرده است.

فرماندار سمیرم نیز در همین نشست با بیان اینکه فضای ساختمان کنونی دادگستری سمیرم، محدود و نیازمند توسعه است، ادامه داد: کمبود قاضی در دادگاه‌های ما محسوس است.

محمدرضا عسگریان تصریح کرد: اختصاص و افتتاح نمایندگی قضایی در بخش پادنا مصوب شده و ساختمان و امکانات آن نیز آماده است اما نیاز به قاضی دارد تا کارش را آغاز کند.

وی ابراز امیدواری کرد: این نمایندگی و تامین قاضی بیشتر برای شهرستان تا قبل از برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در اسفند سال جاری به سرانجام برسد.

در این جلسه با حضور علی اصفهانی دادستان اصفهان، «روح‌الله نصر اصفهانی» بعنوان داستان جدید شهرستان سمیرم معرفی شد.

شهرستان سمیرم با افزون بر یکصد هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...