خراسان شمالی در اعزام و پذیرش هیات های تجاری خساست به خرج ندهد


خراسان شمالی در اعزام و پذیرش هیات های تجاری خساست به خرج ندهد

رئیس فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت: خراسان شمالی در اعزام و پذیرش هیات های تجاری خساست به خرج ندهد.

مهرعلیزاده در نشست اقتصادی که با حضور استاندار خراسان شمالی، سرکنسول پاکستان در مشهد، معاون سفیر قزاقستان و تعدادی از تولید و صادرکنندگان در یکم بهمن ماه در محل استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهارکرد: اتاق بازرگانی این استان برای اعزام و پذیرش هیات های تجاری حتی باید از جیب دولت استفاده کند.

وی افزود: خراسان شمالی گرچه استان تازه تاسیسی است اما دارای قابلیت های زیادی در زمینه های مختلف همچون کشاورزی، صنعت، گردشگری و ... است و باید از این ظرفیت ها برای رشد اقتصادی به خوبی استفاده کند.

مهرعلیزاده ادامه داد: از سوی دیگر این استان باید از ظرفیت هم مرز بودن خود با سایر کشورها برای توسعه و رشد بهره ببرد و تولید محصولات کشاورزی می تواند زمینه ساز برقراری این ارتباطات با کشورهای همسایه شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر رقم مبادله این استان با کشورهای همسایه اندک است که باید برای ارتقاء آن از پتانسیل های ملی استفاده شود.

رئیس فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت: انجام فعالیت های پیمانی، خدمات مهندسی در خراسان شمالی می تواند این استان را به مرکز رشد شرکت های مهندسی و پیمانی تبدیل کند تا بتوان از این طریق اعزام نیرو انسانی به سایر کشورهای همسایه را داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با حرکت به سمت خودروهای برقی