هواشناسی برای سمنان برف و باران پیش‌بینی کرد


هواشناسی برای سمنان برف و باران پیش‌بینی کرد

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بارش باران، برف، مه‌آلودگی، کاهش دید افقی و وزش باد شدید با ورود موج دیگری از بارش‌ها تا 48 ساعت آینده در غالب مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

ایرج مصطفوی روز سه‌شنبه در گفت و گو ایرنا با اشاره به کاهش ۲ تا پنج درجه‌ای دمای هوا در اواخر وقت چهارشنبه در استان سمنان، افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، بارش برف و باران در اغلب مناطق استان، وزش باد شدید در ارتفاعات به ویژه نواحی شمالی بارش باران و برف، مه آلودگی در این استان دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: احتمال لغزندگی و اختلال در تردد در محورهای کوهستانی، کاهش دید افقی در محورهای کوهستانی به دلیل مه آلودگی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه توصیه کرد: احتیاط رانندگان هنگام تردد در محورهای کوهستانی و تمهیدات پیشگیرانه لازم در خصوص موارد ذکر شده ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: روز سه‌شنبه، کمینه دمای هوای شهر سمنان صفر و بیشینه دمای آن ۸ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته رضوان با کمینه پنج درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و سمنان و ایوانکی با بیشینه دمای هشت درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی