کشتار جمعی 672 پرنده سار در پارک ملی کرخه شوش


کشتار جمعی 672 پرنده سار در پارک ملی کرخه شوش

اهواز  - ایرنا - رییس اداره پارک ملی کرخه گفت: سه نفر متخلف شکار غیرمجاز 672 قطعه پرنده سار دستگیر شدند.

به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، محمد الوندی افزود: در پی گزارشهای مردمی مبنی بر شکار غیرمجاز پرنده سار توسط یک گروه سه نفره در نیزارها و زهکش های غرب کرخه و با اطلاعات به دست آمده از مشخصات خودروی متهمان، ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی کرخه در ساعات اولیه بامداد ۳۰ دی ماه آنها را شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند.

وی اضافه کرد: متخلفان به رغم چندین بار دستور ایست و تیراندازی هوایی توجهی نکردند و پس از مسافت طولانی تعقیب و گریز و حرکات خطرناک در مسیر پر پیچ و خم، در نهایت با هدف قرار دادن لاستیک خودروی پراید متهمان به وسیله سلاح سازمانی متوقف و از داخل آن دو کیسه حاوی پرندگان شکار شده و چهار رشته تور پرنده گیری کشف و ضبط شد.

به گفته وی متخلفان با دستور قضایی در حوزه انتظامی محل تحت نظر قرار گرفتند.

الوندی گفت: بر اساس مصوبه ۴۴۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست میزان ضرر و زیان قابل وصول به ازای هر قطعه پرنده سار ۵۰۰ هزار ریال است و متهمان وفق مواد ۱۰و ۱۱ قانون شکار وصید محاکمه خواهند شد.

در این فصل با توجه به حضور پرندگان مهاجر عده ای سودجو با استفاده از روش‌های نامتعارف و ناجوانمرادنه در ساعات شب اقدام به کشتار جمعی این پرندگان می‌کنند. علاوه بر سختی مسیرها و گستردگی مناطق که پایش آن را سخت می‌کند کمبود نیرو و مشکلات مالی ادارات حفاظت محیط زیست در تامین سوخت خودروها باعث دوچندان شدن این معضل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت