آغاز طرح پویش ملی سرطان در جنوب غرب خوزستان


آغاز طرح پویش ملی سرطان در جنوب غرب خوزستان

آبادان - ایرنا - معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: همزمان باسراسر کشور طرح پویش ملی سرطان از امروز سه‌شنبه در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان آغاز شد.

آرش یلالی سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح در سطح ۶۰۷ هزار نفر از جمعیت زیر پوشش ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان اجرا می‌شود.

وی گروه‌های هدف اصلی این پویش را نوجوانان و جوانان، بیماران بیان کرد و گفت: در پویش ملی سرطان تلاش می شود با تشخیص به موقع بیماری نسبت به درمان آن اقدام شود.

یلالی با بیان اینکه سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در کشور است، اضافه کرد: خودمراقبتی و شناسایی به موقع نقش کلیدی را در درمان سرطان دارد و با چند اقدام ساده می‌توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد.

وی با تشریح اهمیت کنترل و پیشگیری از سرطان گفت: افزایش کمیت و کیفیت اطلاعات مربوط به کنترل عوامل خطر سرطان و تغییر سیاست‌های مورد نیاز از اهداف مهم پایش ملی سرطان است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: درحال حاضر از هر ۱۰ مرگ‌ومیر در کشور هفت مرگ و میر مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است که از این تعداد پنج مورد مرتبط با بیماری‌های قلبی و عروقی است.

یلالی اضافه کرد: بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها مهم‌ترین عامل مرگ و میر هستند ولی علم ثابت کرده ۴۰درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری بوده و متاثر از سبک زندگی افراد می باشند.

وی شعار اصلی پویش امسال را "سرطان قابل پیشگیری و درمان است، با خودمراقبتی و امید" عنوان کرد و گفت:برنامه‌های تبلیغی و حمایتی ، آموزش مردم و برنامه‌های مرتبط با جلب مشارکت سیاست‌گذاران، اطلاع‎‌رسانی در خصوص فعالیت‌های وزارت بهداشت و برگزاری مراسم هفته سرطان مهم‌ترین اقدامات این پویش است که تا هفتم بهمن ماه ادامه دارند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان به برگزاری همه‌ ساله طرح پویش ملی سرطان اشاره کرد و افزود: در این پویش از ۲جنبه برای حساس‌سازی و همراه‌سازی مردم استفاده می‌شود که در جنبه نخست موضوع پیشگیری از ابتلا به سرطان و در مقوله دوم نیز موضوع تشخیص به موقع این بیماری مطرح است.

به گزارش ایرنا پویش ملی مبارزه با سرطان امسال با شعار "سرطان قابل پیشگیری و درمان است، با خودمراقبتی و امید" از یکم تا هفتم بهمن ادامه دارد، این هفت روز فرصتی برای تغییر نگاه به این بیماری مهلک و کشنده است.

این هفته می‌تواند در کنار رویکردهای علمی و پژوهشی نگاه تازه‌ای براساس امید در بهبود بیماران سرطانی ایجاد کند.

دانشکده علوم پزشکی آبادان در سال ۱۳۹۱ با مرکزیت شهرستان آبادان و شبکه بهداشت و درمان شهرستانهای خرمشهر و شادگان فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر دارای پنج معاونت‌ درمان، توسعه مدیریت و منابع ، توسعه آموزش پژوهش و دانشجویی، بهداشت و غذا و دارو است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن