آیت‌الله جوادی آملی: باید با کفار به‌خاطر نقض میثاق مبارزه کرد


آیت‌الله جوادی آملی: باید با کفار به‌خاطر نقض میثاق مبارزه کرد

مرجع تقلید شیعیان گفت: در قرآن آمده که با رهبران کفر مبارزه کنید چراکه این‌ها به هیچ امضا و میثاقی پایبند نیستند و این مبارزه نه به‌خاطر کفر آن‌ها بلکه به‌خاطر پایبند نبودن‌شان به میثاق‌شان است.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید در پیام تصویری به «دومین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری با محوریت تروریسم دولتی آمریکا و انتقام سخت» که صبح امروز (سه‌شنبه اول بهمن‌ماه) در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، اظهار داشت: موضوع حقوق بشر در قرآن کریم هم آمده و انسان باید جهانی فکر کند و قرآن حیات طیبه را به انسان آموخته است.

وی با بیان اینکه در سوره «مدثّر» سه بار کلمه بشر آمده است، گفت: قرآن مدعی دو رسالت است؛ سفیری از آسمان به نام جبرئیل به زمین آمد و وحی آورد و یک سفیر به نام پیامبر اکرم (ص) آمد و وحی را گرفت و به بشریت مطالب ارزشمندی آموختند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در قرآن به مباحث مختلف ملی و بین‌المللی اشاره‌هایی شده و وجود مبارک پیامبر، ستم‌های فراوانی از مشرکان دید، اما نسبت به هیچ کافری شبانه حمله نکرد و در مکتب اسلام چنین چیزی وجود ندارد؛ اما ترامپ کافر، شبانه حاج قاسم سلیمانی را ترور کرد و این مسئله در هیچ مکتبی قابل قبول نیست.

آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: در قرآن آمده که با رهبران کفر مبارزه کنید چراکه این‌ها به هیچ امضا و میثاقی پایبند نیستند و این مبارزه نه بخاطر کفر آن‌ها بلکه بخاطر پایبند نبودنشان به میثاقشان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج