صندوق امید آذربایجان‌غربی 342 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت کرد


صندوق امید آذربایجان‌غربی 342 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت کرد

ارومیه- ایرنا- مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: این صندوق طی سال جاری 342 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و مشاغل خانگی به متقاضیان در استان پرداخت کرده‌است.

علیرضا آخوندزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۶۸ میلیارد ریال از این میزان برای ۲۸۷ طرح اشتغال روستایی در آذربایجان‌غربی پرداخت شده‌است.

وی با اشاره به میزان اشتغال‌زایی این طرح‌ها ادامه داد: با اجرای این تعداد طرح، برای ۵۷۴ نفر زمینه اشتغال پایدار در روستاها فراهم شده‌است.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات اضافه کرد: بخش کشاورزی بیشترین طرح‌ها را به خود اختصاص داده که شامل گلخانه، دامداری، خرید تراکتور و ادوات کشاورزی، کنسانتره و تولید کودهای شیمیایی است.

وی اظهار داشت: همچنین طی سال‌جاری صندوق کارآفرینی امید ۱۷۴ میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مشاغل خانگی، قرض‌الحسنه و وام ضروری در آذربایجان‌غربی پرداخت کرده‌است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: تسهیلات مشاغل خانگی، قرض‌الحسنه و وام ضروری به حدود یک‌هزار و ۸۳۵ فقره پرداخت شده‌است.

آخوندزاده اضافه کرد: حمایت از اشتغال روستایی و توسعه طرح‌های روستامحور از مهمترین برنامه‌های حمایتی این صندوق است.

وی بیان کرد: اجرای طرح‌های روستای بدون بیکار، هر روستا یک طرح، خود اشتغالی، بوم‌گردی در روستاهای استان برای استفاده از جاذبه‌های گردشگری و افزایش امرار و معاش روستاییان از اهم اهداف این صندوق است تا بتواند از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه حاشیه‌نشینی جلوگیری کند.

یک‌هزار و پنج فقره تسهیلات اشتغال پایدار روستایی توسط صندوق کارآفرینی امید طی سال ۱۳۹۷ در آذربایجان‌غربی پرداخت و ۵۰۱ میلیارد ریال تسهیلات به این طرح‌ها پرداخت شده‌است.

با پرداخت این تسهیلات برای حدود سه‌هزار نفر از روستاییان آذربایجان‌غربی زمینه اشتغال فراهم شده است.

صندوق کارآفرینی امید، بر اساس رویکرد جدید حمایت ازکسب و کارهای خرد بازارمحور با روش تامین مالی خرد، وظایف مهم و مغفول مانده‌ای را در زنجیره حمایت‌های دولتی از تولید در بخش خصوصی برعهده داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس