ضرورت مهار گازهای صنایع مستقر در پارس‌جنوبی


ضرورت مهار گازهای صنایع مستقر در پارس‌جنوبی

استاندار بوشهر بر ضرورت مهار گازهای صنایع مستقر در پارس جنوبی تاکید کرد.

عبدالکریم گراوند در نشست با مسئولان شرکت پتروشیمی جم در منطقه پارس جنوبی به مناسبت گرامیداشت روز هوای پاک و با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: این سردار بزرگ خود را وقف خدمت به جامعه اسلامی کرد و تشییع با شکوه پیکر پاک این شهید نشان از محبوبیت این سردار والامقام دارد.

وی سپاه پاسداران را مایه عزت، اقتدار و صلابت ایران اسلامی دانست و تاکید کرد: پس از ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، سپاه پاسداران جواب قاطع و کوبنده‌ای به آمریکای تروریست داد که ابهت آمریکا شکسته شد.

گراوند در ادامه با تاکید بر نقش مهم هوای پاک در سلامت انسان‌ها گفت: هوای پاک را نمی‌توان خرید ولی می‌توان آن را ساخت.

مقام عالی دولت در استان بوشهر حفاظت از محیط زیست را یک رسالت همگانی دانست و گفت: حفظ هوای پاک یکی از مولفه‌های مهم در حفاظت از محیط زیست است و بدون تردید آلایندگی زیست محیطی مشکلات گوناگونی را به جامعه تحمیل می‌کند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی که به محیط پیرامونی صدمه می‌زند جایز نیست، افزود: زندگی سالم و پایدار در گرو رفتار منطقی انسان‌ها با طبیعت است.

عبدالکریم گراوند یکی از مهم‌ترین عوامل وقوع سیل را تحمیل برخی صدمات به محیط‌های طبیعی دانست و تاکید کرد: بهره‌برداری نامطلوب از محیط‌های طبیعی سبب جاری شدن سیل می‌شود.

وی با تاکید بر بهره جستن از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های موجود به ویژه در بخش نفت و گاز تصریح کرد: اکنون بخشی از سرمایه‌های کشور از طریق فلرهای صنایع نفتی و گازی هدر می‌رود که باید از این سرمایه‌ها استفاده شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم مهار گازهای صنایع مستقر در پارس جنوبی بیان کرد: در این خصوص با وزیر نفت برای استفاده از ظرفیت گازهایی که هدر می‌رود مکاتبه شده است.

گراوند با اشاره به استقرار بیش از ۱۸ مجتمع و صنایع پتروشیمی و فازهای مختلف گازی در منطقه پارس جنوبی خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند از این ظرفیت‌ها به نفع آنان بهره برده شود که توجه به مسئولیت‌های اجتماعی در منطقه پارس جنوبی از ضروریات است.

وی فراهم شدن اشتغال نیروهای مناطق پیرامونی صنایع پارس جنوبی را مورد تاکید قرار داد و افزود: اشتغال نیروهای بومی در صنایع مرتبط با پارس جنوبی یک ضرورت است و از متولیان انتظار است در این راستا نهایت تلاش خود را معمول دارند.

مقام عالی دولت در استان بوشهر به نقش مهم و تاثیرگذار شرکت پتروشیمی جم در بخش‌های تولید، اشتغال و صادرات پرداخت و گفت: این شرکت در اقتصاد کشور اثرگذار است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...