یک واحد پرورش بوقلمون در نطنز پلمب شد


یک واحد پرورش بوقلمون در نطنز پلمب شد

سرپرست شبکه دامپزشکی نطنز گفت: در راستای مبارزه با بیماری‌های واگیردار، یک واحد پرورش بوقلمون غیرمجاز در شهرستان نطنز پلمب شد.

سیامک رضوان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای مبارزه با بیماری‌های واگیردار به خصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، یک واحد پرورش بوقلمون در شهرستان نطنز تعطیل شد.

وی افزود: این واحد غیرمجاز در شهر طرق رود شهرستان نطنز قرار داشته که کارشناسان این شبکه از این مکان غیرمجاز بازدید کرده و با اخذ حکم قضایی پلمب شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی نطنز گفت: پرورش طیور در محل‌های غیرمجاز خطر بروز و شیوع بیماری‌های واگیردار را افزایش داده که این مسئله تهدیدی جدی برای واحدهای پرورش مجاز و تحت نظارت دامپزشکی است.

وی تصریح کرد: طبق قانون نظام جامع دامپروری و آئین‌نامه‌های سازمان دامپزشکی کشور، افرادی که قصد نگهداری دام و طیور به‌صورت صنعتی و نیمه‌صنعتی را دارند، موظف به اخذ پروانه بهداشتی هستند.

رضوان خاطرنشان کرد: از عموم شهروندان و پرورش‌دهندگان درخواست می‌کنیم در صورتی که اطلاعاتی از پرورش طیور به صورت غیرمجاز دارند گزارش آن را از طریق تماس با شماره چهاررقمی ۱۵۱۲ به کارشناسان شبکه‌های دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!