رونق دوباره واحدهای تولیدی با حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا


رونق دوباره واحدهای تولیدی با حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه هنوز زمان ابلاغ مصوبه حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا مشخص نیست، گفت: حذف دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا می تواند راهگشای تولید بیشتر کارگاه های طلا باشد.

هوشنگ شیشه بران در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا که روز گذشته در مجلس به تصویب رسید، اظهار کرد: طی ده سال گذشته با پیگیری فعالان طلا و جواهر کشور و تعامل و ارتباط با نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت اقتصاد و امور دارایی و ... در نهایت به این نتیجه رسیده شد که اصل طلا، یک سرمایه است و نباید از آن مالیات دریافت شود.

وی افزود: از این به بعد مالیات بر ارزش افزوده باید از کاری که بر روی مصنوع طلا انجام می شود و همچنین سود حاصل از آن به همراه حق العمل کار انجام شده بر روی طلا، دریافت خواهد شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه این طرح بعد از چند مرحله رفت و آمد در کمیسیون اقتصادی و چکش کاری بر روی آن تصویب شد، تاکید کرد: مطابق آن دیگر مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا گرفته نخواهد شد و در آینده نزدیک منتظر ابلاغ آن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه هنوز زمان ابلاغ این مصوبه مشخص نیست، ابراز امیدواری کرد: حذف دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا می تواند راهگشای تولید بیشتر کارگاه های طلا باشد.

به گفته شیشه بران، پیش از این ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا هم گرفته می شد، همچنین طلا نیز به دلیل افزایش بهای اونس جهانی قیمت چشمگیری پیدا کرده بود که این دو موضوع باعث رکود بازار طلا و تمایل پایین مصرف کنندگان به خرید طلا شده بود.

وی با بیان اینکه مالیاتی که از یک واحد صنفی دریافت می شود باید با درنظر گرفتن تمام شرایط باشد، اظهار کرد: خوشبختانه روز گذشته به این نتیجه رسیدند که مالیات از اصل طلا گرفتته نشود که این موجب گام موثری در تولید و صادرات خواهد شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تاکید کرد: مطابق این مصوبه، بعد از ابلاغ این قانون، مالیات بر ارزش افزوده باید از خریدار و همچنین تمام حلقه هایی که کار می کنند دریافت می شود، اما وزن طلا کنار گذاشته می شود و مالیات بر ارزش افزوده از اجرت طلا و سود فروشنده اخذ می شود.

شیشه بران تاکید کرد: تصویب این قانون نه برای تولیدکنندگان بلکه به نفع خریداران طلا نیز خواهد بود و می تواند موجب رونق صنعت طلا به خصوص در اصفهان به عنوان قطب این صنعت شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403