9 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سمنان پرداخت شد


9 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سمنان پرداخت شد

سمنان- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: 9 هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید 98 و بند الف تبصره 18 برنامه اشتغال به واحدهای صنعتی و کشاورزی این استان پرداخت شد.

بهروز اسودی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: ۲۶۸ واحد تولیدی این استان در بخش صنعت و معدن و کشاورزی از تسهیلات رونق تولید و اشتغال بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: ۱۳۲ واحد تولیدی ۶ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید و ۱۳۶ واحد نیز تسهیلات مربوط به بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال به ارزش ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال دریافت کردند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در این جلسه درخواست تسهیلات رونق تولید ۴۵ واحد صنعتی استان به مبلغ یک هزار و ۹۴۸ میلیارد ریال بررسی شد.

وی اضافه کرد: ۴۷۹ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به ارزش حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات رونق تولید ۹۸ به بانک‌های عامل معرفی شد.

اسودی خاطرنشان کرد: ۳۲۰ پرونده از این تعداد برای عقد قرارداد در بانک‌های عامل در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه سمنان در پرداخت و میزان تسهیلات رونق تولید در بین استان‌های کشور رتبه سوم را دارد، ابرازداشت: ۳۰ فقره تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال به ارزش ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال به واحدهای صنعتی این استان پرداخت شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: مشکلات یک هزار و ۳۲ واحد تولیدی در جلسه‌های کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان مطرح شد و برای رفع موانع موجود، ۲ هزار و ۲۱۹ مصوبه به تصویب اعضا رسید.

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور علیرضا آشناگر استاندار، حشمت‌الله عسگری معاون امور اقتصادی استاندار و جمعی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برگزار و در خصوص ارائه آخرین ابلاغیه‌ها و آیین نامه‌های دریافتی، قرائت برخی از مواد قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، فهرست مصوبه‌های تسهیلات رونق تولید و پایش تسهیلات توسط سازمان صنعت،معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی، عملکرد بانک‌های عامل استان در خصوص عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات رونق تولید و بند الف تبصره ۱۸، گزارش عملکرد کشوری در خصوص پرداخت تسهیلات رونق تولید و بند الف تبصره ۱۸، بررسی مشکلات برخی واحدهای تولیدی و صنعتی و ارائه فهرست واحدهای تولیدی متقاضی اعطای بخشودگی جرایم تامین اجتماعی در این‌ استان بحث و بررسی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا