13 هزارو 150 تماس تلفنی با خط 1480 بهزیستی زنجان ثبت شد


13 هزارو 150 تماس تلفنی با خط 1480 بهزیستی زنجان ثبت شد

زنجان - ایرنا - طی 9 ماهه امسال 13 هزارو 150 تماس تلفنی با خط 1480 بهزیستی استان زنجان ثبت شد که بیشترین تماس‌ها مربوط به مشکلات روانی، اجتماعی بوده و پس از آن مسائل بین فردی، مشکلات با همسر، تربیت کودک، مشاوره پیش از ازدواج در رده‌های بعدی قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشاوره تلفنی یک ارتباط قراردادی و حرفه ای و مداخله ای است که توسط یک مشاور مجرب و آموزش دیده و یک تماس گیرنده با رعایت اصول مشاوره ای از طریق تلفن انجام می گیرد.

محمد محمدی قیداری افزود: تماس تلفنی جهت کمک به تماس گیرنده برای شناخت مشکل، بررسی و تجزیه و تحلیل مشکل و همچنین تصمصم گیری و انتخاب راه حل مناسب بوده و در این میان هدف از تاسیس مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی تلفنی، ارایه خدمات مشاوره و راهنمایی سریع، در دسترس و آسان در هرنقطه از این استان است.

وی اضافه کرد: تمامی مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس گیرندگان متعهد بوده و با توجه به تنوع تماس گیرندگان و گوناگونی مشکلات آنان، گاه ضرورت می‌یابد که برای دریافت راهنمایی و خدمات روان شناختی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و دیگر منابع حمایتی متناسب با نیاز فرد ارجاع داده شوند.

این مسؤول با اشاره به ویژگی های خط ۱۴۸۰ بهزیستی ادامه داد: تماس گیرندگانی به دلیل مشکلات خاص از قبیل معلولیت جسمی، کمرویی، اضطراب اجتماعی و شاغل بودن وعدم دسترسی به مراکز مشاوره حضوری و غیره نمی‌توانند از خدمات مشاوره حضوری استفاده کنند، لذا از خدمات مشاوره تلفنی می‌توانند به بهترین شکل بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: همچنین مشاوره تلفنی این امکان را فراهم می کند تا افراد نیازمند در زمان دلخواه و در هر مکانی که به تلفن دسترسی دارند سریع و آسان و به صورت رایگان از کمک‌های مشاورین متخصص و مجرب بهره‌مند شوند.

محمدی افزود: درصورت تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی وخط شماره ۱۴۸۰ اطلاعات و موضوع تماس فرد بصورت محرمانه ثبت می شود و این مهم در کنار دسترسی آسان، کم هزینه بودن و تخصصی بودن از جمله ویژگی های مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۳۲ مرکز مشاوره حضوری غیردولتی و ۶ مرکز و دفتر مشاوره حضوری دولتی در سطح این استان فعالیت می کند که سازمان بهزیستی در صورت نیاز و با تایید مددکار و کارشناس واحد پیشگیری شهرستان به آن دسته از افرادی که تمکن مالی کافی جهت پرداخت هزینه‌های مراکز مشاوره حضوری را ندارند، مطابق با دستورالعمل ارسالی از سوی سازمان بهزیستی کشور "یارانه" پرداخت می‌کند.

محمدی خاطرنشان کرد: خط مشاوره تلفنی دولتی ۱۴۸۰ از هشت صبح لغایت ۲۰ شب پاسخگوی مشکلات تماس گیرندگان در زمینه های پیش از ازدواج، خانواده، کودک و نوجوان، تحصیلی و شغلی و غیره است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری