آذربایجان‌غربی، استان برتر کشور در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی


آذربایجان‌غربی، استان برتر کشور در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی

ارومیه- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: این استان با پرداخت بیش از سه‌هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات، جزء استان‌های برتر کشور در حوزه اعطای وام اشتغال روستایی قرار گرفته‌است.

رضا نقی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تسهیلات در اختیار صاحبان چهارهزار و ۴۲۷ طرح اشتغال پایدار روستایی قرار گرفته و نزدیک به ۱۰ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده‌است.

وی اضافه کرد: با این آمار، هر طرح اشتغال پایدار روستایی در آذربایجان‌غربی افزون بر ۸۶۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده‌است.

وی بیان کرد: متوسط تسهیلات اعطایی برای هر شغل روستایی پایدار نیز در آذربایجان‌غربی حدود ۳۵۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در هر ۲ بخش، آذربایجان‌غربی کارنامه بهتری از متوسط کشوری دارد که امیدواریم این روند در ادامه مسیر اعطای تسهیلات روستایی نیز ادامه یابد.

نقی زاده گفت: طرح اشتغال پایدار روستایی با هدف توانمندسازی روستاییان و عشایر، ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها به ویژه حاشیه شهر، حمایت از دانش‌آموختگان دانشگاهی، تثبیت اشتغال پایدار، تامین بخش مهمی از نیازهای ضروری کشور در استان‌ها و تکمیل زنجیره تولید و حمایت از واحدهای تولیدی اجرا می‌شود.

وی افزود: این تسهیلات با نرخ سود چهار، ۶ و ۱۰ درصد پرداخت می‌شود و در صورت تخطی مجری طرح از جمله ایجاد نشدن اشتغال تعهدی، تحقق نیافتن طرح یا کارمند بودن فرد دریافت کننده تسهیلات، سود آن به ۱۸ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، طرح اشتغال پایدار روستایی با هدف پیشگیری از مهاجرت روستاییان و ایجاد و تثبیت اشتغال در مناطق روستایی از سال ۱۳۹۶ اجرا می‌شود.

چهار بانک توسعه تعاون، پست بانک، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان به‌شمار می‌رود.

تسهیلات این طرح در هر روستا با توجه به مزیت‌های نسبی موجود به متقاضیان پرداخت می‌شود.

آذربایجان غربی از ابتدای اجرای این طرح، رتبه‌های برتر را بین ۳۱ استان کشور به خود اختصاص داده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود 40 گیف گل زیبا و دیدنی