شیراز، همزمان با دهه فجر میزبان چند مسابقات ورزشی بین المللی است


شیراز، همزمان با دهه فجر میزبان چند مسابقات ورزشی بین المللی است

کامیاب با اشاره به برگزاری مسابقات کشتی فرنگی و بدمینتون جهانی در شیراز گفت: در ایام بهمن ماه و همزمان با دهه فجر، شیراز میزبان چند مسابقات ورزشی بین المللی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدرعلی کامیاب»، امروز (سه شنبه 1 بهمن) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرایط زیرساخت های ورزشی در فارس خوب است، گفت: فدراسیون ها علاقمند هستند که میزبانی مسابقات خود را به فارس ارائه کنند و در ایام بهمن ماه و همزمان با دهه فجر، شیراز میزبان چند مسابقات ورزشی بین المللی است.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس با اشاره به اینکه پنج شنبه و جمعه آتی، شیراز میزبان جام کشتی فرنگی، با عنوان جام «جهان پهلوان تختی» خواهد بود که 150 کشتی گیر از پنج کشور حضور می یابند، یادآور شد: در این مسابقات کشتی گیران برتر کشورهای ارمنستان، تاجیکستان، قزاقستان، روسیه و قرقیزستان حضور خواهند داشت.

وی با یادآوری این مطلب که المپیاد روستایی جام «خوشه چین»، با حضور 700 نفر از جوانان روستایی در روزهای 11 و 12 بهمن ماه در شیراز برگزار می شود، تاکید کرد: این مسابقات همزمان در هفت مکان ورزشی و در 6 رشته «فوتسال»، «دومیدانی»، «طناب کشی»، «هفت سنگ» و «چوب کشی» برگزار می شود.

کامیاب با اشاره به برگزاری جام بدمینتون «فجر» با حضور 23 تیم از 23 کشور از 15 تا 19 بهمن ماه برگزار می شود، افزود: این مسابقات در 2 بخش بانوان و آقایان برگزار می شود، این مسابقات انتخابی المپیک 2020 توکیو خواهد بود.

وی افزود: قبلا 39 کشور ثبت نام کردند که تا شب گذشته 23 کشور ثبت نهایی شدند و مابقی انصراف دادند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 63 پروژه ورزشی در بهمن ماه در تمام شهرستان ها افتتاح می شود که تکمیل آن 552 میلیارد ریال هزینه برده است، اظهارکرد: مساحت این پروژه ها 92 هزار و 896 متر، در قالب خوابگاه، سالن های ورزشی، چمن های مصنوعی مینی فوتبال و فوتبال است.

وی با اشاره به اینکه سالن 6 هزار نفره شیراز و مجموعه 6 هکتاری لامرد در سفر ریاست جمهور افتتاح می شود، تاکید کرد: در این برهه از زمان که دشمن علیه این کشور سخن پرانی می کند، رسانه ها می توانند تبلیغات خوبی برای امنیت کشور شکل دهند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در ایام دهه فجر بیش از یک هزار و 500 برنامه مختلف ورزشی و فرهنگی برگزار می شود.

وی گفت: مسابقات «گردان گود» هم در بهمن ماه در تخت جمشید ضبط و در نوروز 99 از تلویزیون پخش می شود.

بر اساس این گزارش در ادامه «محسن سالاری»، معاون توسعه منابع انسانی اداره کل ورزش و جوانان فارس با اشاره به اینکه از طریق ورزش می توان قدرت مدنی کشور را نمایش داد و تمام هجمه های دشمن علیه کشور را از بین برد، گفت: بخش خصوصی می تواند در این برنامه های ورزشی حضور پررنگ داشته باشد.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد