10 ترند اقتصادی تاثیرگذار بر طلا و دلار


به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری فارکس استریت؛ آیا وضعیت طلا در سال 2020 نسبت به سال 2019 بهتر خواهد بود؟ قیمت طلا بی دلیل تغییر نمی کند و وضعیت اقتصاد خرد نیز قطعا بر روند آن تاثیر گذار می باشد. در مقاله امروز چشم انداز اقتصاد خرد را در سال 2020 بررسی می نماییم و متوجه خواهید شد که آیا در سال 2020 شرایط به نفع طلا خواهد بود یا خیر.


1 بهمن 98

10 ترند اقتصادی تاثیرگذار بر بازار طلا و دلار

به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری فارکس استریت؛ آیا وضعیت طلا در سال 2020 نسبت به سال 2019 بهتر خواهد بود؟ قیمت طلا بی دلیل تغییر نمی کند و وضعیت اقتصاد خرد نیز قطعا بر روند آن تاثیر گذار می باشد. در مقاله امروز چشم انداز اقتصاد خرد را در سال 2020 بررسی می نماییم و متوجه خواهید شد که آیا در سال 2020 شرایط به نفع طلا خواهد بود یا خیر.

سال 2020 چگونه سالی خواهد بود؟ خب به عنوان یک سال کبیسه، مطمنا از سال 2019 طولانی تر خواهد بود! ولی اینکه باقی مسائل چگونه خواهند بود، مشخص نیست. با این حال بیایید 10 ترند اقتصادی که در سال 2020 بر قیمت طلا و اقتصاد آمریکا تاثیر گذار هستند را بررسی نماییم.

1- تورم باید مهار شود

2- رشد تولید ناخالص داخلی و سپس رشد اقتصاد جهانی باید درنظر گرفته شود

3- فدرال رزرو همچنان در وضعیت انتظار به سر می برد و محافظه کارانه عمل می نماید

4- بانک مرکزی اروپا و بانک ژاپن در خصوص نرخ ها همسو و منعطفند.

5- دلار آمریکا می بایست پرقدرت باقی بماند

6- سیاست مالی آمریکا همچنان سخت گیرانه نخواهد بود

7- با امضا فاز اول معاهده اقتصادی میان چین و آمریکا، جنگ های تجاری آرام تر خواهند شد.

8- وضعیت بلاتکلیف موجود در خصوص خروج بریتانیا از از اتحادیه اروپا نیز به زودی از بین می رود. چرا که محافظه کاران اکثریت پارلمان را در ماه دسامبر از آن خود کردند.

9- بنابر این میزان تمایل سرمایه گذاران به فعالیت های ریسک دار بیشتر خواهد شد.

10- در سال 2020 امکان افزایش ارزش دارایی ها زیاد می باشد.

اکنون این موارد را برای شما بررسی می نماییم چرا که معتقدیم شما سرمایه گذاران به راهنمایی های واضح و شفاف برای حرکت در دریای پر تلاطم اقتصاد نیازمندید. بدون چشم اندازی بنیادین، به راحتی می توان در دریای خبرهای اغراق شده و سرشار از تضاد غرق شد.

اول از همه، تورم می بایست کنترل شود. تورم پایین یک مسئله موقتی نیست بلکه به علت رقابت جهانی و رشد تکنولوژی، آمازون یا اوبر، موضوعی دائمی می باشد.

مسئله دوم این است که انتظار می رود رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا کاهش یابد. یعنی از 2.4 درصد در سال 2019 به 2.1 درصد در سال 2020 برسد و یا حتی به عقیده برخی پیش بینی کنندگان بازار، به زیر 2 درصد نیز برسد. با این حال با رفع شدن جدال های تجاری و فضایی آرامتر در دنیای اقتصاد، انتظار می رود رشد اقتصاد آمریکا با سرعت بیشتری انجام شود.

موضوع سوم این است که انتظار نمی رود فدرال رزرو نرخ ها را در سال 2020 افزایش دهد. آخرین نمودارهای نقطه ای نشان دهنده وضعیت ثابت و بدون تغییر در سال 2020 می باشند که به مراتب از سال 2019 که با چندین بار کاهش نرخ ها همراه بود بهتر است. با این حال کاهش رشد اقتصادی و یا توسعه های چشم گیر در اقتصاد می توانند موضع بانک مرکزی آمریکا را تغییر دهند.

چهارمین مورد در خصوص بانک مرکزی اروپا و بانک ژاپن می باشد که همچنان منعطف و آماده کاهش نرخ ها هستند. بنابر این حتی اگر فدرال رزرو در سال جاری بدون هیچ اقدامی پیش رود، باز هم این امر به افزایش بهای دلار و هزینه های طلا تاثیر خواهد داشت. رشد در آمریکا نسبت به دیگر کشورهای G7 بیشتر خواهد بود.

در پنجمین مورد، اقتصاد آمریکا از دیگر رقبای خود پیشی خواهد گرفت، حتی اگر رشد اقتصاد را آرام پنداریم. دلار آمریکا همچنان مستحکم خواهد ماند و تا حدی بر طلا فشار وارد خواهد آورد.

ششم، سیاست مالی آمریکا همچنان سخت گیرانه نخواهد بود. انتظار می رود کسری پولی این کشور از 1.092 بیلیون دلار به 1.101 بیلیون دلار افزایش یابد. اما در مقایسه با تولید ناخالص داخلی این میزان کسری از 5.2 درصد به 4.8 درصد کاهش یافته است.

هفتم، با به توافق رسیدن چین و آمریکا بر سر مسائل تجاری و امضا فاز اول معاهده مشترک نگرانی ها در خصوص جنگ اقتصادی تمام عیار کاهش یافته است و اعتماد به بازارها بازگشته است.

هشتم، حزب محافظه کار بریتانیا در ماه دسامبر اکثریت مجلس را بدست آورد و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تا اواخر ماه ژانویه تقریبا قطعی به نظر می رسد. صرف نظر از خوب یا بد بودن این رویداد، آنچه مهم است بازگشت حس اطمینان در معاملات بازار و از بین رفتن وضعیت بلاتکلیف و نگران کننده کنونی است.

نهم، با فروکش کردن اکثر تنش ها و نگرانی های بازار، میل سرمایه گذاران به ریسک بیشتر افزایش یافته است که این مسئله تا حدی مانع افزایش قیمت طلا خواهد بود.

دهم، دقیقا وقتی سرمایه گذاران میل به ریسک کردن خود را باز یابند، سرمایه از کالاهای امن نظیر طلا کوچ خواهد کرد و به سوی بازارهای بورس و سهام خواهد رفت. تقاضای کمتر و تولید بیشتر ارزش دارایی ها را کاهش خواهد داد. نرخ های بهره بالاتر برای طلا اثری منفی به حساب می آید.

جدول یک: قیمت طلا با رنگ زرد و دارایی های خزانه داری آمریکا با رنگ قرمز مشخص شده اند.

10 ترند اقتصادی تاثیرگذار بر طلا و دلار

متاسفانه ترندهای فوق خیلی حامی قیمت طلا نیستند. سیاست های مالی همچنان ساده خواهند بود ولی سیاست های پولی افزایش خواهند داشت و دلار آمریکا را تقویت می نمایند. کاهش تنش ها ریسک پذیری بازار را افزایش داده است و بنابر این دلار قوی تر و نرخ های بهره را بالاتر خواهیم دید. از دیدگاه بنیادین، سال 2020 به نسبت سال قبل، سال چندان خوبی برای طلا نمی باشد. مگر اینکه اتفاقی غیر منتظره روی دهد که همه شرایط را تغییر دهد.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

ماجرای مردی که همسرش را کُشت تا با دختر ۲۴ ساله ازدواج کند | 3.0 هزار طلا هنوز جذاب است: فرصت سرمایه گذاری را از دست ندهید | 0.9 هزار آغاز فروش کوییک آر از فردا اول بهمن + جزئیات | 1.9 هزار بدهی ۱۱ میلیارد دلاری ایران/۴.۷ میلیارد دلار سررسید شد | 5.9 هزار قیمت روز گوشی موبایل شیائومی | 0.6 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها