بهره‌مندی 1900 کودک مبتلا به سوءتغذیه از سبد غذایی در استان سمنان


بهره‌مندی 1900 کودک مبتلا به سوءتغذیه از سبد غذایی در استان سمنان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان از بهره‌مندی ماهانه یک‌هزار و 875 کودک مبتلابه سوءتغذیه تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان از سبد غذایی خبرداد.

سیده فاطمه تقوی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان اول بهمن‌ماه اظهار کرد: یک هزار و ۸۷۵ نفر از کودکان مبتلا به سوءتغذیه و مشمول طرح بهبود تغذیه و مادران باردار و شیرده مشمول و تحت حمایت کمیته امداد، در ۱۰ ماهه سال جاری، بیش از ۱۸ هزار سبد غذایی دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال، ماهیانه به‌صورت میانگین ۱۰۰ هزار تومان در قالب بن کارت شارژ می‌شود، بیان کرد: والدین کودکان مبتلابه سوءتغذیه از طریق این بن کارت می‌توانند مواد غذایی موردنیاز کودکان خود را فروشگاه‌های طرف قرارداد با کمیته امداد تهیه کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان کمک به رفع سوءتغذیه کودکان یک طرح مشارکتی - حمایتی بین وزارت بهداشت و کمیته امداد دانست و خاطرنشان کرد: بر این اساس بسته غذایی پیشنهادشده از طرف وزارت بهداشت متناسب با نیاز تغذیه‌ای تهیه می‌شود.

تقوی با تأکید برپایش مستمر و کنترل دوره‌ای کودکان دارای سوءتغذیه و سنجش سلامت این گروه در دوره‌های زمانی شش‌ماهه، کودکان بهبودیافته در قالب این طرح از چرخه دریافت سبد غذایی کمیته امداد خارج‌ و افراد جدید جایگزین آن‌ها می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در از ابتدای سال تاکنون در مقوله غربالگری، سرفصل‌های بینایی‌سنجی، ماموگرافی، دیابت و فشارخون، دندانپزشکی کودکان، آنزیم‌های کبدی ۳۰ تا ۶۰ سال، معاینه و ترمیم دندان کودکان ۶ تا هفت سال، اهدای سبدهای بهداشتی، تغذیه کودکان کمتر از پنج سال اجراشده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان از تحت پوشش بودن ۹۲۴ بیمار خاص و صعب‌العلاج خبرداد و افزود: ۱۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در این بخش هزینه شده و ۶۴۵ میلیون تومان در بخش کمک به پرداخت فرانشیز هزینه شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود 40 گیف گل زیبا و دیدنی