52 معتاد در استان اردبیل جان باختند


52 معتاد در استان اردبیل جان باختند

اردبیل _ایرنا _ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: امسال 52 معتاد در این استان بدلیل سوء مصرف موادمخدر جان باختند که از این تعداد 44 نفر مرد و هشت نفر زن بودند.

بهنام بهشتی روز سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال با اشاره به اینکه اعتیاد زنگ خطری برای همه خانواده‌هاست،اظهارداشت: آگاهی و مهارت در بحث پیشگیری از اعتیاد از اولویت برنامه‌ها است.

وی افزود: در حال حاضر جنسیت اعتیاد به سمت زنان گرایش یافته طوری که در ۱۰ ماه سال جاری از مجموع معتادان تحت درمان در مراکز سرپایی استان ۳۲۹ زن از این مراکز خدمات گرفته و همچنین به دلیل فقدان مراکز اقامتی بهبود معتادان زن در اردبیل ۱۵ زن معتاد این استان در مراکز اقامتی ترک اعتیاد استان آذربایجان‌شرقی بستری شده‌اند.

وی گفت: امسال بیش از ۲۰ هزار معتاد در این استان در چرخه درمان قرار گرفتند که ۱۳ هزار و ۹۰۰ معتاد تحت نظر ۸۹ مرکز درمانی سرپایی اعتیاد ، هزار و ۶۵۶ معتاد در پنج واحد زندان و سه هزار و ۱۱۵ معتاد در مراکز اقامتی و کمپ‌های ترک اعتیاد را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تعداد معتادان متجاهر استان هزار و ۵۰۰ نفر است، اظهارداشت: امسال بیش از هزار و ۹۰۰ معتاد متجاهر در مراکز اقامتی ترک اعتیاد تحت درمان واقع شده‌اند ، تعدادی از این معتادان افرادی هستند که خانواده آنها در هیچ شرایطی از افراد تحت پوشش خود حمایت نمی‌کنند و بدین لحاظ این افراد به عنوان معتاد متجاهر و با هدایت ماموران انتظامی و صدور حکم قضایی به این مراکز معرفی و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

وی گفت: نتیجه تلاش‌های صورت گرفته در زمینه درمان معتادان در استان بهبودی ۲ هزار نفر از معتادان این استان در ۱۰ ماه سال جاری و فراهم شدن زمینه بازگشت این افراد به زندگی دوباره است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل افزود: برنامه‌های فرهنگی پیشگیری از اعتیاد در چهار کانون مهم محله، منزل، مدرسه و مسجد در راستای کاهش آسیب و پیشگیری اولیه از اعتیاد در استان اجرایی می‌شود.

بهشتی از فعالیت ۷۰۰ نفر نیرو و کادر متخصص در حوزه آموزش و پیشگیری از مواد مخدر در استان خبر داد و افزود: در هر مقطعی که ادارات و شهرستان‌ها به نیروی انسانی نیاز داشته باشند می‌توان از این ظرفیت در راستای آموزش و اجرای کارگاه‌ها استفاده کرد.

وی افزود: اعتیاد ساختار فرهنگی جامعه را پایمال می‌کند و قطعا توجه ویژه به خانواده و مدرسه در کاهش آسیب اعتیاد نقش اساسی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !