شکارچیان غیرمجاز در آوج به خرید لوازم ورزشی محکوم شدند


شکارچیان غیرمجاز در آوج به خرید لوازم ورزشی محکوم شدند

قزوین - ایرنا - شکارچیان غیرمجاز کبوتر که چندی پیش از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آوج دستگیر شده بودند، از طرف دستگاه قضایی به خرید لوازم ورزشی و آموزشی برای مدارس محکوم شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آوج روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد که ۲ قطعه کبوتر چاهی را در منطقه شکار ممنوع شهرستان آوج شکار کرده بودند، پس از دستگیری از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست به مراجع قضایی معرفی شدند.

مجتبی خاکپور تصریح کرد: پیشنهاد اداره حفاظت محیط زیست این بود که برای فرهنگ سازی و بازدارندگی جامعه از شکار، مجازات این افراد خرید لوازم و ورزشی برای مدارس محروم منطقه آوج باشد که خوشبختانه با مساعدت دستگاه قضایی این اتفاق رقم خورد.

وی تصریح کرد: طی رای صادره از سوی مقام قضایی، این شکارچیان علاوه بر جریمه های تعیین شده باید به اقدام به تهیه وسایل ورزشی از جمله توپ والیبال، توپ فوتبال، تنیس، راکت بد مینتون، طناب بازی، شلوار و لباس ورزشی و اوازم التحریر برای مدارس محروم کنند.

خاکپور این نوع احکام قضایی را بیشتر از مجازات نقدی اثرگذار دانست و گفت: با این اقدامات علاوه بر فرهنگ سازی برای شکارچیان، ممنوعیت شکار در جامعه نیز ترویج می‌شود.

استان قزوین دارای چهار منطقه شکار ممنوع در الموت غربی، الموت شرقی، شهرستان آوج و دشت الله آباد در شهرستان آبیک است.

شهرستان اوج به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب غربی استان قزوین قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی