اتمام افزایش قیمت طلا؟


به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری کیتکو؛ به عقیده تحلیل گران در یک شرکت آلمانی مربوط به فلزهای ارزشمند، طلا در کوتاه مدت رشد خواهد کرد ولی ممکن است به بالاترین قیمت ممکن نزدیک شده باشد.


1 بهمن 98

اتمام افزایش قیمت طلا؟

اتمام افزایش قیمت طلا؟

به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری کیتکو؛ به عقیده تحلیل گران در یک شرکت آلمانی مربوط به فلزهای ارزشمند، طلا در کوتاه مدت رشد خواهد کرد ولی ممکن است به بالاترین قیمت ممکن نزدیک شده باشد.

طی گزارشی که در روز دوشنبه منتشر شد، تحلیل گران شرکت هوروس بیان کرده اند که علاقه احتمالی برای خرید طلا بیش از آنچه باید ادامه یافته است. "آخرین باری که گمانه زنی ها با تثبیت شدن طولانی مدت طلا در یک قیمت تطابق یافتند، شاهد کاهش 18 درصدی قیمت ها بودیم که 5 ماه پیش رخ داد. ترندها می توانند برای طلا زمان بخرند ولی این نشانه ایست که رشد طلا به اندازه کافی صورت گرفته است و طلا به بیشینه ممکن نزدیک شده است."

تحلیل گران همچنین تاکید کردند که تغییر تمایل سرمایه گذاران نیز در این میان از دیگر عواملی می باشد که بر قیمت طلا تاثیر خواهد گذاشت. "اصلاحات طولانی مدتی بایستی صورت پذیرد تا طلا بتواند به رکوردهای بالاتری دست یابد."

با اینکه این شرکت آلمانی بر افزایش ریسک ها در بازار معاملات تاکید می نماید، با این حال تحلیل گران هنوز در کوتاه مدت پتانسیل رشد و افزایش قیمت را در طلا می بینند. بزرگترین عامل محرک قیمت طلا شرایط ناامن و غیر مطمئن اقتصادی می باشد.

"اگر رشد اقتصاد ضعیف بماند، سیاست های پولی منعطف تر خواهند شد و این امر نرخ های بهره را وارد بازه منفی خواهند کرد که به نفع طلا می باشد."

پس از اینکه صندوق بین المللی پول پیش بینی های رشد سال 2020 خود را تغییر داد و میزان رشد را کمتر دانست، تحلیل گران نظرات بالا را منتشر نمودند. میزان رشد در سال 2019 برابر با 2.9 درصد بوده است که در سال جاری به 3.3 درصد می رسد. یعنی کمترین میزان افزایش رشد طی 10 سال گذشته.

بازار طلا در روز دوشنبه شاهد اتفاق خاصی نبود چرا که آمریکا بعلت گرامیداشت روز مارتین لوتر کینگ تعطیل بود. هر انس طلا تقریبا بدون تغییری چشم گیر با 1559.70 دلار معامله شد.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک چقدر قیمت خواهد خورد؟ | 4.2 هزار عوارض فوت کردن نوشیدنی‌ها و غذا‌های بسیار داغ/دوش آب گرم بگیریم یا سرد؟ | 7.7 هزار قیمت روز محصولات کرمان موتور و مدیران خودرو امروز یکشنبه ۲۹ دی ۹۸ | 10.8 هزار طلا آتش زیر خاکستر: منتظر پرواز قیمت طلا باشیم؟ | 14.6 هزار افزایش دوباره بهای طلا و نقره | 7.3 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در