عیدی کارکنان دولت در سال 98 چقدر خواهد بود؟


عیدی کارکنان دولت در سال 98 چقدر خواهد بود؟
برآوردهای اولیه از این حکایت دارد که دولت در امسال حدود یک میلیون و ۷۸ هزار تومان بعنوان عیدی به کارکنان خود پرداخت خواهد کرد. دولت برای سال آینده حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای عیدی کارکنان پیش بینی کرده است.

در ایام پایانی سال مسئله دریافت عیدی و رقم آن برای کارکنان دولت دارای اهمیت است؛ مبلغی که بر مبنای خاصی محاسبه و معمولاً همراه با دستمزد ماه بهمن پرداخت می شود.

برای سال جاری بر اساس آنچه که در بودجه پیش بینی شد، دولت عیدی یک میلیون و ۷۸ هزار تومانی را برآورد کرده بود و اما آخرین پیگیری ها نیز از این حکایت دارد که هم چنان این رقم پابرجاست ولی در آخر باید هیأت دولت رقم عیدی را بررسی و تصویب کند که معمولاً اختلاف چندانی نخواهد داشت.

مبلغ عیدی طبق میزان امتیاز و همچنین ضریب حقوق شاغلان تعیین می شود. طبق ماده( ۷۵) قانون مدیریت خدمات کشوری میزان امتیاز عیدی برای هر سال ۵۰۰۰ است و از طرف دیگر هیأت وزیران هر ساله ضریب حقوق را برای مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری مشخص می کند و از ترکیب این دو، عیدی کارکنان تعیین می شود، ولی در آخر در روزهای پایانی سال هیأت وزیران میزان عیدی را بررسی و رقم آنرا نهایی می کنند.

دولت برای سال آینده هم حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای عیدی کارکنان پیش بینی کرده است.

عیدی کارکنان از سال ۱۳۹۰ که ۳۵۰ هزار تومان بود تا سال جاری که به یک میلیون و ۷۸ هزار تومان امی رسد، حدود ۷۲۸ هزار تومان افزایش داشته است.

عیدی کارکنان از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹

سال۱۳۹۰۱۳۹۱۱۳۹۲۱۳۹۳۱۳۹۴۱۳۹۵۱۳۹۶۱۳۹۷۱۳۹۸۱۳۹۹
عیدی(تومان)۳۵۰هزار۴۰۲هزار۵۰۳هزار۶۰۳هزار۶۸۸هزار۷۷۰هزار۸۵۰هزار۹۳۲ هزار و ۲۵۰یک میلیون و ۷۸هزاریک میلیون و ۲۰۰هزار
isna.ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه منابع انسانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس