ورزشکاران نیازهای تغذیه‌ای خود را با رژیم غذایی مناسب تامین کنند


ورزشکاران نیازهای تغذیه‌ای خود را با رژیم غذایی مناسب تامین کنند

کرمانشاه- ایرنا- مدیر نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با هشدار نسبت به عوارض مصرف مکمل‌های ورزشی توسط ورزشکاران تاکید کرد: یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند بسیاری از نیازهای ورزشکاران را برآورده سازد.

دکتر کیومرث رحیمی روز سه شنبه به ایرنا افزود: اغلب ورزشکاران مکمل‌های ورزشی را به عنوان جایگزین رفتارهای غذایی در نظر می‌گیرند که یک عمل نادرست است.

وی در ادامه به عوارض خطرناک مصرف غیرمنطقی این داروها اشاره کرد و گفت: جمع شدن آب و نمک، افزایش فشارخون، مشکلات قلبی و عروقی، عقیمی، اختلال در قاعدگی، کلفت شدن صدا و آکنه شدید و نیز عوارض روانی از قبیل افسردگی، هیجان بیش از حد، پرخاشگری، بی ثباتی عاطفی و حالت تهاجمی و خشونت از جمله عوارض مصرف غیرمنطقی داروهای نیروزا است.

وی اضافه کرد: وجود باورهای غیرعلمی در مورد تأثیر داروهای نیروزا در افزایش توان، ناآگاهی مربیان و ورزشکاران از عوارض جانبی بسیار خطرناک سوء مصرف داروهای نیروزا و عدم پیگیری جدی مسوُولان ورزشی کشور از جمله علل رواج مصرف بی رویه این داروها است.

در استان کرمانشاه حدود ۱۰۰ هزار ورزشکار، ۵۵۰ باشگاه خصوصی، ۳۵۲ باشگاه دولتی، ۱۰۰ خانه روستایی و ۱۲ هزار مربی ورزشی فعالیت می‌کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر، ۱۴ شهرستان، ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...