مدیریت شهری اراک یک میلیارد ریال برای کمک به هموطنان سیل‌زده اختصاص داد


مدیریت شهری اراک یک میلیارد ریال برای کمک به هموطنان سیل‌زده اختصاص داد

اراک - ایرنا - نایب رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: مدیریت شهری اراک با مجوز رسمی شورای اسلامی یک میلیارد ریال برای کمک به مردم سیل‌زده بلوچستان اختصاص داد.

«مرتضی سورانه» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مهم با مصوبه صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک باهدف جبران بخشی از خسارت‌های وارد شده به هموطنان بلوچستانی صورت گرفته و شهرداری اراک قرار است از محل اعتبارات تبصره ۱۶ و ۱۷ این رقم را با هماهنگی شورای اسلامی و شهرداری زاهدان برای جبران بخشی از الام سیل‌زگان هزینه کند.

وی بیان کرد: تسریع در کمک‌رسانی به هموطنان سیل‌زده می‌تواند بخشی از مشکلات، خسارات و دردهای این افراد را کاهش دهد.

نایب رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک در بخش دیگری از سخنانش گفت: در راستای کاهش گره‌های ترافیکی و توسعه شهر اراک نیز ایجاد زیرگذر در جاده تهران به اراک، تکمیل پل شهید سیدی و زیرگذر میدان مقاومت نیز در این شورا به تصویب رسیده است.

سورانه اظهار داشت: اجرای این طرح‌ها یک‌هزار میلیارد ریال منابع مالی می‌طلبد که در هماهنگی با قرارگاه خاتم الانبیا فرآیند اجرایی آن از این طریق پی گرفته خواهد شد.

وی گفت: شورای اسلامی کلانشهر اراک نگاه ویژه‌ای به افزایش نشاط اجتماعی و بهبود روحیه شهروندان دارد و در این راستا نیز گام‌های بلندی برداشته و برنامه‌های ویژه‌ای نیز در دستور کار دارد.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور ۱۹ دی ماه موجب جاری شدن سیلاب در بحش‌هایی از بلوچستان شد.
در بلوچستان میزان بارش‌ها به حدی بود که موجب سرریز شدن آب از پشت سدها شد.
۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان در سیستان و بلوچستان درگیر سیل شدند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزیی دیده است.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟