تخلف صنفی در سقز هشت برابر افزایش یافت


تخلف صنفی در سقز هشت برابر افزایش یافت

سنندج - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز گفت: تخلفات محرز شده صنفی ناشی از نظارت بر بازار (واحدهای صنفی) در این شهرستان نسبت به سال گذشته 8.65 برابر رشد داشته است.

بهنام میرزایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا پایان دی ماه امسال، ۱۰ هزار و ۱۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در سقز صورت گرفت، ارزش ریالی تخلفات محرز شده ناشی از این نظارت ها بیش از ۵۲ میلیارد ریال بود که از این نظر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۶۵ درصد رشد داشته است. ( سال ۹۷، ۹ هزار و ۷۸ مورد انجام و ۶۰۰ میلیون ریال ارزش تخلفات بود)

وی افزود: نظر به افزایش قیمت بنزین و نوسانات قیمت کالاها در بازار واکنش ها به قیمت کالا و خدمات بیشتر شد به همین جهت بازرسی‌های صنعت، معدن و تجارت در بازار نیز تشدید گردید و در حال حاضر با ۴ اکیپ بازرسی این کار در دست انجام است.

میرزایی اضافه کرد: قیمت محصولاتی همچون گوجه فرنگی، سبزیجات، خیار و برخی میوه‌جات صرفاَ به دلیل پایان فصل تولید در منطقه و نیز وقوع سیلاب در استان های جنوبی قطب تولید دستخوش تغییرات می‌شود که در مقطعی بازار عرضه و تقاضا برابر نیست و با افزایش حبابی قیمت روبرو می‌شویم که طبیعی است.

وی یادآور شد: در ۱۰ ماه گذشته از سال جاری ۴ بار قیمت گوشت را کاهش دادیم و اکنون نیز در صدد کاهش مجدد آن هستیم لذا با عنایت به نظارت مناسب از کشتارگاه تا مصرف کننده، گوشت توزیع شده در مراکز پخش با قیمت و کیفیت مناسبی عرضه می‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز به شهروندان توصیه کرد، به عنوان مطالب‌گر از تخلفات واحدهای صنفی اعم از گران فروشی، کم فروشی و سایر تخلفات، به سادگی عبور نکنند و اینگونه موارد را از طریق سامانه ۲۴ ساعته ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت با واحد متخلف برخورد قانونی صورت گیرد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان