رفت و آمد به مسجد از نشانه‌های ایمان است/ امام‌جماعت در راس فعالیت‌های مسجد قرار دارد


رفت و آمد به مسجد از نشانه‌های ایمان است/ امام‌جماعت در راس فعالیت‌های مسجد قرار دارد

حجت‌الاسلام اکبری با اشاره‌به نقش مهم مساجد در تحکیم بنیان خانواده، گفت: عادت به رفت و آمد به مسجد نشانه ایمان است، تعامل مسجد محله با خانواده‌ها علاوه بر کاهش ‌آسیب‌های اجتماعی، برکات بسیاری را به همراه دارد.

حجت الاسلام «ابراهیم اکبری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش تاثیرگذار مساجد در تحکیم پیوند خانواده ها، اظهار کرد: امروز به این نتیجه رسیده ایم که خانواده در نظام اجتماعی پایگاهی مهمی است، در قرآن کریم به این موضوع در آیه 31 سوره مبارکه اعراف اشاره شده است که «خُذُوا زِینَتَکُمْ عِنْدَ کُلِّ مَسْجِدٍ ...»، «به هنگام رفتن به مسجد زینت تان را با خود بردارید ...».

امام جماعت مسجد النبی(ص) خیابان کارگر شمالی تصریح کرد: امروز اگر کسی حضورش در مساجد برای مدتی قطع شود، دیگر کسی نمی تواند جای او را بگیرد، بنابراین باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که حضور همه در مساجد دائمی باشد تا اگر افراد دیگر در مساجد حضور پیدا نکردند، جایگزین داشته باشند.

وی با انتقاد از عدم برنامه ریزی مساجد برای فراهم کردن حضور هر چه بیشتر جوانان، اضافه کرد: بسترهای لازم برای حضور بیشتر جوانان در خانه های خدا باید فراهم شود، تا شاهد حضور پررنگ آنها در خانه های خدا باشیم، در صورتی که مساجد امکانات لازم برای حضور آنها را فراهم کنند، بدون شک خانواده ها فرزندانشان را برای حضور دائمی در این مراکز عبادی تشویق می کنند.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: امام جماعت در راس فعالیت های مسجد قرار دارد، بنابراین باید برنامه ریزی های مسجد را به گونه ای مدیریت و فضای مسجد را طوری نگاه داریم، که وقتی فردی به مسجد آمد، خاطره خوبی از خانه خدا در ذهنش باقی بماند، همچنین مدیریت مساجد باید به گونه ای باشد که فرزندان همراه با خانواده در خانه های خدا حضور یابند.

وی تاکید کرد:‌ به نظرم اگر نسلی جای بزرگترها را در مساجد پر نکند، حضور مردم در مساجد کمرنگ می شود و این به معنای کمرنگ شدن پایگاهی اسلامی است. علاوه بر آن هیئت امنای مسجد، معتمدین محل و مومنین نمازگزاران باید به ائمه جماعات در پیشبرد برنامه ها یاری رسانی کنند.

امام جماعت مسجدالنبی(ص) در ادامه ابراز کرد: امام خمینی(ره) فرمودند: جوانان اهل دین همان جوانانی هستند که با قرآن و و مسجد فاصله ای نداشته باشند، امروز شاهد هستیم که به دلیل نقش تربیتی مساجد، جوانان مسجدی جزو پاکترین جوانان هستند، در همین زمینه امام حسن(ع) فرمودند: «اگر کسی رفت و آمدش به مسجد زیاد شود، برادر مفید دینی به دست می آورد». بنابراین از این طریق است که جامعه مسجدی ارتباط تنگاتنگی با هم پیدا خواهد کرد و به دنبال همین رفت و آمدها می توانیم شاهد کاهش افراد بزهکار در جامعه باشیم و جوانان در برابر تهاجم فرهنگی دشمن بیمه می شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین ما روایات داریم که اگر کسی را به عنوان مومن می خواهید بشناسید، نحوه ارتباط او را با مسجد بررسی کنید، اگر دیدید کسی عادت رفتن به مسجد را دارد، به ایمانش شهادت بدهید، عادت به رفت و آمد به مسجد نشانه ایمان است، از این رو، اگر مسجد محله ارتباطش با خانواده های ساکن در اطراف مسجد را تقویت کند، شاهد موفقیت های قابل توجهی در این زمینه می شویم.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!