آلرژی چشم و راه‌های درمان آن


آلرژی چشم و راه‌های درمان آن

جراح و متخصص چشم گفت: مصرف طولانی و خودسرانه قطره‌های کورتون‌دار به تدریج افراد را دچار آب سیاه و آب مروارید خواهد کرد.

کیانوش کیانی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با آلرژی چشم، اظهار کرد: آلرژی چشم انواع مختلفی دارد که شایع‌ترین نوع آن، تماس با موادی که در محیط یا هوا وجود دارد، است. البته حساسیت چشم با مواد آلرژیک، آرایشی و یا اینکه فرد به مواد خاصی آلرژی داشته باشد یا خیر بستگی دارد، زیرا این حساسیت ممکن است در اثر تماس‌های بعدی با آن ماده ادامه پیدا کند.

وی در رابطه با حساسیت‌های فصلی چشم، افزود: افراد دچار به این نوع از حساسیت فصلی بیشتر به گرده گل‌ها و گیاهان آلرژ دارند. این نوع از حساسیت در بیشتر در فصول بهار و تابستان بوده و در فصول پاییز و زمستان کمتر شده و حساسیت فصلی باعث درگیری در چشم و قرنیه می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه اگزمای چشم، شدیدترین نوع حساسیت است، در رابطه با علائم اصلی حساسیت‌های چشمی، تصریح کرد: قرمزی، خارش، احساس سنگینی در چشم و احساس وجود جسم خارجی در آن و حساسیت به نور، از جمله علائم آلرژی چشم است.

جراح و متخصص چشم با اشاره به اینکه کودکان بیشتر دچار حساسیت چشمی می‌شوند، ادامه داد: در برخی موارد نادر نیز، حساسیت چشمی سبب تاری دید و تنبلی آن و آستیگماتیسم خواهد شد. ارتباط حساسیت چشم با قوز قرنیه ثابت شده، به طوری که حساسیت طولانی مدت افراد را به تدریج منجر به قوز قرنیه می‌کند.

کیانی در رابطه با راه‌های درمان و پیشگیری از حساسیت یا آلرژی چشم، گفت: حساسیت چشم درمان خاصی ندارد. مراقبت و پیشگیری، بهترین درمان آلرژی چشم است. به‌طور مثال افرادی که به مواد موجود در لوازم آرایشی حساسیت دارند نباید استفاده کنند افرادی که دو بار در هفته به استخر می‌روند و علائم حساسیت چشمی به کلر یا غیره را دارند، می‌توانند به استخرهای بدون کلر بروند.

وی در رابطه با توصیه‌های پزشکی به افرادی که دچار حساسیت چشمی هستند، اظهار کرد: این افراد باید از عینک آفتابی برای آرام کردن چشم در مقابل حساسیت به نور و جلوگیری از ورود گرده به چشم استفاده کرده و از استفاده طولانی مدت از لوازم الکترونیکی به خصوص در تاریکی بپرهیزند، زیرا استفاده طولانی مدت از این لوازم، خشکی چشم ایجاده کرده و سبب بدتر شدن علائم حساسیت چشمی می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟