گزارش سازمان هواپیمایی کشوری: دو موشک به هواپیمای اوکراینی شلیک شده است


سازمان هواپیمایی گزارش دوم خود از سانحه سقوط پرواز ٥٧٢ هواپیمای متعلق به خطوط اوکراین را منتشر کرد که در آن مستندات جدیدی در خصوص وضعیت پرواز تا لحظه سقوط هواپیما آورده شده است.

آفتاب‌‌نیوز :

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز که در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه از فرودگاه امام(ره) به مقصد کی‌یف پرواز خود را آغاز کرد، ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی سپاه، در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشیان آن جان باختند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: دومین گزارش مقدماتی بررسی سانحه پرواز ۷۵۲ منتشر شد که در آن، اطلاعاتی شامل تاریخچه پرواز که به جزییات چگونگی آماده‌شدن پرواز، وزن هواپیما، آغاز هماهنگی‌ها تا تیک‌آف، زمان ارتباط خلبان با کنترلر رادار مهرآباد، زمان قطع ارتباط خلبان و همچنین اطلاعات پرسنلی خدمه پرواز، اطلاعات هواپیما، شواهد عینی بررسی لاشه هواپیما، مشخصات دستگاه‌های ثبت پروازی و نمایندگان کشورهای معرفی‌شده برای شرکت در بررسی سانحه اشاره شده است.

گزارش سازمان هواپیمایی کشوری: دو موشک به هواپیمای اوکراینی شلیک شده است

ساعت ۰۶:۱۸ دقیقه صبح روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه امسال هواپیمای اوکراینی در حوالی فرودگاه امام خمینی (ره) سقوط کرد و منجر به جان باختن همه ۱۷۶ نفر مسافران و خدمه پروازی این هواپیما شد. البته پس از سه روز با اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح، مشخص شد که این سقوط ناشی از شلیک اشتباه پدافند ایران به سمت این هواپیمای بوئینگ مدل ۸۰۰ - ۷۳۷ بوده است.

متن کامل گزارش مقدماتی دوم بررسی سانحه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...