«اینفینیوم» بخش عمده محصولات خود را در چین تولید می‌ کند


«اینفینیوم» بخش عمده محصولات خود را در چین تولید می‌ کند

اینفینیوم قرارداد احداث فاز دوم سایت ژانگژیانگانگ (Zhangjiagang) در استان جیانگسو (Jiangsu) چین را امضا کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، این سایت فعالیت خود را درسال ۲۰۱۶ با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن درسال برای انواع پکیج ادتیو روانکارهای خودرویی آغاز کرد. این درحالی است که بسیاری از شرکت‌های نفتی به‌ادتیوهای چینی اعتماد ندارند و از آن‌ها به‌عنوان ادتیوهای بی‌کیفیت یاد می‌کنند؛ اما تولید ادتیوهای یکی از معتبرترین شرکت‌های دنیا درچین باعث شده این دیدگاه به‌آرامی تغییر پیدا کند. البته اینفینیوم اشاره‌ای به‌حجم جدید این سایت نکرده؛ اما درگزارشی که در ۱۳ ژانویه از سوی این کمپانی منتشر شد، آن‌ها به‌سرمایه‌گذاری چندین‌میلیون‌دلاری برای احداث یک بلندینگ به‌مساحت ۱۳ هزار مترمربع درچین اشاره کردند. بنابراین این احتمال وجود دارد که فاز دوم سایت ادتیوسازی اینفینیوم درچین به‌تامین ادتیو لازم برای نخستین‌بلندینگ این شرکت بپردازد.

جوینت‌ ونچر ۵۰-۵۰ سینوپک و اینفینیوم

به‌غیر از سایت ژانگژیانگانگ، اینفینیوم درسال ۲۰۰۱ شرکت مشترکی با سینوپک به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های شیمیایی درچین ایجاد کرده است. حاصل این همکاری سایتی بود که سال ۲۰۱۳ درشهر شانگهای با ظرفیت ۴۰ هزار تن درسال ایجاد شد که برای روغن‌موتورهای چینی ادتیو تولید می‌کند. درسال ۲۰۱۸ چین تبدیل به‌دومین بازار روانکارها درجهان شد؛ به‌نحوی که حجم کلی تولید ادتیو دراین کشور به‌میزان ۳۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار تن درسال برآورد شده است.

طبیعی است وقتی چین بزرگترین بازار خودرو جهان را دراختیار دارد، حتی با کاهش تقاضا برای خرید خودروهای جدید نیز، تقاضا برای خرید روانکار این خودروها افزایش پیدا می‌کند. با توجه به‌اینکه کیفیت بنزین، سطح آلایندگی و تکنولوژی استفاده‌شده درپیشرانه خودروهایی که درچین استفاده می‌شوند، درسطح استانداردهای اروپایی است؛ بنابراین روغن موتور استفاده‌شده در این خودروها نیز باید با این استانداردها مطابقت داشته باشد که لازمه آن استفاده از ادتیوهای باکیفیت است.

بنابراین درابتدا شرکت اینفینیوم درسال ۲۰۱۴ اقدام به‌احداث سایت تولید ادتیو درسنگاپور کرد و پس از همکاری با سینوپک حالا قصد دارد مرکز تحقیق و توسعه خود را در شانگهای افتتاح کند.

حضور اینفینیوم محدود به‌چین نیست

این روند تنها محدود به‌منطقه شرق آسیا نمی‌شود و هندوستان نیز که حالا تبدیل به‌سومین بازار روانکارها درجهان شده، درسال ۲۰۱۷ پذیرای احداث یکی از کارخانه‌های اینفینیوم بانام شرکت خصوصی «Infineum India Additives» بوده است.

«ترور راسل» مدیرعامل اینفینیوم درباره خبر احداث فاز دوم سایت ژانگژیانگانگ گفت: «افزایش ظرفیت این سایت برای ما بسیار مهم است؛ چراکه به‌واسطه این حجم اضافی می‌توانیم به‌تامین افزایش تقاضا برای روانکارهای پیچیده‌ای که درمیان مشتری‌های چینی و سایر مشتریان منطقه آسیا و اقیانوسیه به‌وجود آمده، بپردازیم.»

همچنین «مایک چن» (Mike Chen) مدیر اینفینیوم چین گفت: «ما خوشحالیم که پله‌های ترقی در کسب‌وکار چین خود را پشت‌سر می‌گذاریم و با افزایش همکاری با کمپانی مادر، ما تعهد خود را درباره ‌توسعه پایدار صنعت حمل‌ونقل چین افزایش خواهیم داد و با ارائه محصولات باکیفیت و فناوری‌های جدید، درخدمت مشتری‌های چینی هستیم.»

اینفینوم که خود جوینت‌ونچری بین شرکت آمریکایی اگزون‌موبیل و رویال‌داچ ‌شِل به‌حساب می‌آید، درابتدا برای تامین ادتیو کاهنده نقطه ریزش (pour point depressants) این دو شرکت درسال ۱۹۳۰ شروع به‌فعالیت کرد؛ اما با گسترده‌ شدن فعالیت آن درتولید ادتیوهای مختلف، حالا ادتیوهای اینفینیوم به‌غیر از انگلستان درایالات‌متحده، فرانسه، چین و سنگاپور نیز تولید می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت درمنطقه تاریخی میلتون‌هیل (Milton Hill) از شهر ابینگدن (Abingdon) در ایالت آکسفوردشر درجنوب‌شرقی انگلستان قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس